مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

والدین مهارت‌های زندگی را به فرزندانشان آموزش دهند

کرمانشاه(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که امروز(28 مهر) در دبستان هیات امنایی تعاون کرمانشاه برگزار شد گفت خانواده‌ها پیش از ورود فرزندانشان به مدارس باید به آن‌ها مهارت‌های زندگی را آموزش دهند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
والدین مهارت‌های زندگی را به فرزندانشان آموزش دهند

مجید یزدان‌پناه با اشاره به تاثیرگذاری انجمن های اولیا و مربیان در حوزه آموزش، اظهار کرد: هرچند که این انجمن ها تا پیش از این هم در حوزه آموزش تاثیر داشتند، اما در این ایام کرونایی بیش از هر دوره دیگری تاثیرگذاری آنها محسوس خواهد بود.

وی افزود: پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این‌که بخشی از دانش‌آموزان می‌توانند آموزش های حضوری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، در اولین گام تشکیل شورای مدرسه را در دستور کار قرار دادیم.

وی در ادامه با بیان این‌که مادران دانش‌آموزان نقش پررنگی در جلسات انجمن اولیان و مربیان دارند، گفت: متاسفانه طی تمام سال‌هایی که این جلسات را برگزار کرده‌ایم، تنها حدود 5 تا10درصد از پدران دانش‌آموزان حضور داشته‌اند و بیشتر بار اصلی بر دوش مادران آن‌هاست.

یزدان‌پناه تاکید کرد: انتظار می‌رود که پدران هم نسبت به آموزش فرزندان خود حساس باشند و با حضور در جلسات انجمن اولیا و مربیان در جریان شرایط تحصیل فرزندانشان قرار گیرند.

وی یادآور شد: هرچند طی 20 ماه گذشته آموزش دانش‌آموزان به دلیل حاکم شدن شرایط کرونایی به شیوه جدیدی انجام می‌شود، اما خانواده‌ها باید کماکان نسبت به آموزش فرزندان خود حساسیت داشته باشند و معلمان را در این راه یاری دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: مدارس تنها برای حفظ سلامت دانش‌آموزان تعطیل شد، بنابراین از خانواده‌ها انتظار می‌رود تا برای حفظ سلامت فرزندانشان هم که شده آن‌ها را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کنند.

یزدان پناه با بیان این‌که خانواده‌ها بسیاری از آموزش‌ها را به فرزندانشان نمی‌دهند، گفت: در دنیای کنونی سمت و سوی آموزش ها از حفظیات و کتاب خواندن گذشته و به سمت مهارت آموزی رفته که این نوع از آموزش فقط منحصر به محیط آموزشی نیست، بلکه باید آن را در محیط خانواده آغاز کرد.

وی تصریح کرد: هر چند آموزش و پرورش طرح "هر دانش‌آموز یک مهارت "را از مدارس ابتدایی شروع کرده، اما پیش از ورود دانش‌آموزان به مدارس خانواده‌ها باید برخی از مهارت‌های زندگی را به فرزندانشان آموزش بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: قدرت نه گفتن، قدرت پرسش و پاسخ، چگونگی مقاومت در برابر خطرات، تشخیص خوب و بد و ... از جمله مهارت‌های زندگی هستند که خانواده‌ها پیش از مدرسه باید آن‌ها را به فرزندانشان آموزش دهند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در شرایط کنونی فرزندسالاری در خانواده‌های ما به اوج رسیده و والدین تمامی خواسته‌های فرزندانشان را برآورده می‌کنند و در مقابل درخواست هایشان مقاومت نمی کنند.

یزدان پناه اضافه کرد: یکی از پیامدهای این مسئله، معضل بزرگ بروز انواع ناهنجاری‌های اسکلتی و آسیب‌های چشمی بین دانش‌آموزان است که ناشی از کوتاه آمدن والدین در مقابل سر و کار داشتن مداوم آنها با گوشی تلفن همراه است.

وی با بیان این‌که چنین مشکلات و معضلاتی باید با کمک اولیا و مربیان کاهش پیدا کند، گفت: امیدواریم انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس نسبت به چنین مسائلی ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش پایانی سخنان خود به اعتراض برخی خانواده‌ها نسبت به اخذ وجه توسط مدارس از آنها اشاره کرد و گفت: در هیچ مدرسه‌ای چه دولتی و چه هیات امنایی حق گرفتن پول از والدین را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار