معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس:

نقش سازمان دانش‌آموزی در تربیت و افزایش مهارت دانش‌آموزیان بسیار موثر است

شیراز(پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس، تشکل‌های دانش‌آموزی را یار و یاور نظام تعلیم و تربیت برشمرد و افزود سازمان دانش‌آموزی یکی از این تشکل‌هاست که به‌خوبی در تربیت و افزایش مهارت اجتماعی دانش‌آموزان بسیار موثر است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش سازمان دانش‌آموزی در تربیت و افزایش مهارت دانش‌آموزیان بسیار موثر است

محسن کلاری امروز در نشست تببین سند تحول بنیادین تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در جمع مدیران سازمان دانش‌آموزی مناطق 59‌ گانه آموزشی فارس، گفت: امروز با شیوع کرونا و دورماندن دانش‌آموزان از مدارس شاهد شاهد مشکلاتی در زمینه روحی و روانی در بین دانش‌آموزان هستیم که جای بسی نگرانی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان موجب بروز وابستگی در بین آنان شده است، گفت: وابستگی دانش‌آموز به تلفن همراه و فضای مجازی زمینه افزایش افسردگی را در بین آنان ایجاد کرده است.

کلاری با اشاره به نقش موثر تشکل‌های دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت، ادامه داد: فعالیت‌های تربیتی تشکل‌ها در تعدیل شرایط روحی و بهبود وضعیت سلامتی دانش‌آموزان می‌تواند موثر باشد.

کلاری با اشاره به بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی گفت: وقتی هدف خدمت باشد، فرقی نمی‌کند که ظواهر ما چه تغییری کند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف مقدسی که برای سازمان دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است، تغییر در پوشش ظاهری و یا نمادها و عنوان‌های این سازمان چندان مهم نیست؛ چرا که مسوولیت این سازمان که در قالب ماموریت برعهده دارد، تربیت یک انسان عالی است.

کلاری با اشاره به اینکه تامین منابع انسانی در همه جای دنیا ارزشمندتر و ارجح‌تر از تامین منابع مالی است، تشکل‌های دانش‌آموزی را یاریگران نظام تعلیم و تربیت در تامین نیروهای انسانی خلاق و مبتکر دانست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان ما در این ایام با مشکلاتی از جمله اضطراب، استرس و ترس از بیرون آمدن از خانه مواجه شده‌اند و فعالیت تشکل‌ها و برنامه‌های تربیتی و مهارتی آنان است که به دانش‌آموز در رفع این مسائل کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری محدود برای رفع مسائل می‌تواند موثر باشد، از مسوولان سازمان دانش‌آموزی فارس خواست تا علاوه بر سایر ماموریت‌های خود، با همدلی و همفکری یک چشم‌انداز کوتاه مدت با اهداف محدود را با توجه به مقتضیات جامعه طراحی کنند و در رسیدن به آن هدف تلاش کنند.

کلاری گفت: مطمئن باشید که از دوران سخت کرونا عبور می‌کنیم، اما آنچه از ما می‌ماند تلاش‌های ما برای تربیت نسل آینده ایران اسلامی است.

به گفته کلاری، دانش‌آموزی که امروز در مدرسه درس بخواند و عضو یکی از تشکل‌ها نباشد، قطعا در آینده آسیب می‌بیند.

وی گفت: تمام اهداف نظام تعلیم و تربیت در ارائه نقش به دانش‌آموزان است و تشکل‌های دانش‌آموزی فرصتی برای ایجاد روحیه نقش‌پذیری در جامعه است.

کلاری افزایش آمارهای جذب سازمان دانش‌آموزی در سال‌های اخیر را نشان‌دهنده درک ماهیت فعالیت‌های این سازمان و تاثیر آن بر رشد فردی و اجتماعی دانش‌آموزان از سوی اولیا و مربیان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار