برگزاری نشست تبیین سند تحول تشکیلات پیشتازان در فارس

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان را فرصتی مناسب برای سازگار کردن دانش‌آموزان با تغییرات اجتماعی برشمرد و افزود ارتقای مهارت‌های اجتماعی افراد به آنان در تشخیص راه درست از نادرست کمک می‌کند و موجب ارتقای تاب‌آوری و قدرت حل مساله که از ضروریات زندگی جمعی است می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تبیین سند تحول تشکیلات پیشتازان در فارس

امید اسماعیلی، امروز در جمع مدیران سازمان‌های دانش‌آموزی مناطق 59‌گانه فارس، با اشاره به اینکه دو سال کرونا یکی از سخت ترین دورانی بوده که هر سازمان و یا نهادی تاکنون پشت سر گذاشته است، گفت: خوشبختانه ماهیت فعالیت‌های سازمان به گونه‌ای است که در ایام کرونا بیش از پیش مورد توجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان واقع شد و ما در تحقق اهداف و برنامه‌ها موفق بودیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان دانش‌آموزی در 22 سال فعالیت خود به دنبال تقویت مهارت‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بوده است، گفت: در سند تحول بنیادین ما بحث ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان را داریم که این مهم با برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان محقق می‌شود.

اسماعیلی افزود: امروزه شاهد تغییرات وسیعی در زمینه‌های مختلف در اجتماع هستیم، به گونه‌ای که خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود دچار مشکل شده‌اند و داده‌ها و اطلاعات سراسر زندگی افراد را احاطه کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری موارد، رفتار ما در مواجهه با تغییرات به گونه‌ای است که ناخودآگاه سدسازی می‌کنیم و با امر و نهی سعی در کنترل افراد داریم، در حالیکه ما در سازمان دانش‌آموزی معتقدیم باید مهارت شناکردن را به افراد بیاموزیم تا بتوانند با وجود تغییرات، خود را وفق داده و مسیر درست را از نادرست تشخیص دهند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، یکی از بهترین روش‌های تربیت فرزندان را فراهم کردن زمینه رشد همه‌جانبه دانش‌آموز از جمله رشد فردی، اجتماعی برشمرد.

اسماعیلی، همدلی موجود در بین اعضای این سازمان را یکی از دلایل انسجام بیش از پیش این سازمان برشمرد و افزود: همدلی بین اعضا است که اجازه می‌دهد تمام اعضا و افراد با سلایق، اعتقادات، اندیشه‌ها و تفکرات متعدد در کنار هم باشند و موجب انسجام بیشتر این سازمان باشند.

وی با اشاره به اینکه ما در نقش یک مربی پیشتاز و یک مسوول نباید وظیفه خود را در نشان دادن راه درست و غلط به دانش‌آموزان بدانیم گفت: وظیفه ما کمک به دانش‌آموزان در تشخیص راه درست از نادرست است و هر جا ما خودمان طوری دانش‌آموز را تربیت کنیم که خودش تشخیص دهد مسیر درست کدام است، آنگاه موفق شده‌ایم.

اسماعیلی، برگزاری المپیاد بازی‌های فکری رویش که امسال هفتمین سال برگزاری آن است را فرصتی برای تربیت دانش‌آموزان برشمرد و گفت: بازی‌های فکری با ارتقای مهارت حل مساله، دست‌ورزی و تفکر زمینه‌ای برای ترمیم فاصله‌های ایجاد شده بین خانواده‌ها بود در این چندسال برگزاری شاهد نتایج بسیار خوبی از آن بوده‌ایم.

وی در پایان بازمهندسی فعالیت‌های تشکل پیشتازان را موجب تقویت بنیه این سازمان دانست و افزود: امسال با بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌ها را به صورت فیزیکی و جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.

بازمهندسی تشکل پیشتازان در یک سال گذشته بر اساس دو سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در ۵ محور ساختار تشکیلات پیشتازان، نشانه ها، نمادها و علایم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی صورت گرفته است.

مسوولان سازمان دانش‌آموزان مناطق 59گانه آموزشی فارس امروز در شیراز با اصول و فرایند اجرایی بازمهندسی پیشتازان آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار