عباسپور خبر داد

ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه

اساسنامه جدید امر مشارکت خانواده‌ها در نظام تعلیم و تربیت به زودی تصویب می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت تحولات روزافزون در عرصه‌های مختلف و افزایش آگاهی‌های خانواده‌ها دستخوش تغییراتی است لذا باید در رویه‌های گذشته تجدیدنظر کرد و سازوکارهای مشخصی را برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی انجام داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه

نورعلی عباسپور در گردهمایی انجمن‌های اولیا اولیا و مربیان برتر کشور با هدف تبیین جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت با بیان اینکه برنامه‌های هفته اولیا و مربیان در تمام استان‌های سراسر کشور به صورت با شکوهی درحال برگزاری است اظهار کرد: جایگاه خانواده یکی از جایگاه‌های مهمی است زیرا یکی از عرصه‌های مهم تعلیم و تربیت خانواده است و باید تعاملی بین معلمان و مربیان و خانواده ایجاد شود.

وی با بیان ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه افزود: در تمام نظام‌های آموزشی رابطه بین خانه و مدرسه یکی از مسائل اصلی است و ما در این هفته نیز تلاش داریم این امر را مورد توجه قرار دهیم.

عباسپور بیان کرد: تحولات روزافزون در عرصه‌های مختلف و افزایش آگاهی‌های خانواده‌ها دستخوش تغییراتی است لذا باید در رویه‌های گذشته تجدیدنظر کنیم و سازوکارهای مشخصی را برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی انجام دهیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: معتقدیم مشارکت خانواده‌ها بسیار ارزشمند است برای جلب این مشارکت‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است؛ بازنگری در آیین نامه اجرایی مدارس انجام شده و بخش اولیا و مربیان به عنوان رکن اصلی مدرسه تغییراتی داشته است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین نیز حضور و مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش تاکید شده لذا اساسنامه جدیدی تدوین شده است که با مشارکت نخبگان علمی و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است و به زودی تصویب می‌شود.

عباسپور افزود: انجمن اولیا مربیان در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام دادند و یکی از این موارد دستیار بودن آنان در کنار معلمان بود. در سال گذشته ۱۰ میلیون نفر از آموزش مجازی و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز از خدمات مشاوره استفاده کردند و ۶۰ دوره آموزشی برگزار شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان همچنین از انتشار ۱۰ کتب خبر داد که متناسب با نیازهای خانواده‌ها بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار