حسینی: ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تامین شادابی و سلامتی جسم و روح است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پیامی ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، از تلاش و کوشش تمام دست‌اندرکاران ورزش دانش‌آموزان استثنایی تقدیر و قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تامین شادابی و سلامتی جسم و روح است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الهوا و العبوا فانّی اکره ان یری فی دینکم غلظة

تفریح و بازی کنید، زیرا دوست ندارم در دین شما خشونتی دیده شود. «پیامبراعظم(ص)»

بدینوسیله فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را که مقارن با ایّام پرخیر و برکت ماه ربیع و ولادت رسول اکرم(ص) شده است، به معلمان تربیت بدنی، دانش آموزان، والدین گرامی و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در سراسر کشور تبریک عرض می کنم.

ورزش به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح و نیز شاخصی مهم در رشد اجتماعی و فرهنگی جامعه، در ارتقای کیفیت زندگی همه دانش آموزان به خصوص دانش آموزان استثنایی نقشی اساسی و بنیادی دارد. ورزش دانش آموزان استثنایی هم با توجّه به سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده کشور، زمینه های زیادی را برای رشد و تعالی بیشتر داراست و از این حیث باید با همدلی و اتفاق نظر بکوشیم تا به وظیفه خویش در قبال این دانش آموزان عمل کنیم.

سازمان آموزش­ و پرورش استثنایی مصمّم است با نوآوری، توجه به ویژگی‌های دانش آموزان استثنایی، جلب مشارکت نهادهای مرتبط، تاکید بر فعالیت­های علم بنیاد، تخصیص اعتبارات مناسب و...، طرح‌ها و برنامه های متنوعی را طراحی و اجرا نماید که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین این دانش آموزان شود. یکی از این طرح‌ها که با محوریت توسعۀ ورزش ها و فعالیت های خانوادگی در دست برنامه ریزی است، «بسته تحوّلی نشاط(یک روز بازی در کنار خانواده)» می­باشد که اجرای سراسری آن، با تقویت ارتباطات خانوادگی، نقش موثری در تأمین سلامت عمومی و انسجام بخشی و وفاق آفرینی بین نسل های امروز و آینده ایفا خواهد کرد.

بی شک امروز با عنایات ویژه مقام معظم رهبری و سایر ارکان نظام به حوزه ورزش، مسئولیتی سنگین متوجّه سازمان آموزش و پرورش استثنایی شده است و همگی باید.

دوچندان تلاش کنیم تا با از پیش روی برداشتن مسائل و مشکلاتی که می تواند در توسعه ورزش این دانش آموزان خدشه و وقفه ایجاد کند، راه دستیابی به قله های موفقیت را که غرور و عزّت ملی و ایرانی را در پی دارد، هموار و هموارتر کنیم.

در پایان باردیگر فرا رسیدن هفته تربیت بدنی را به کلیه دست اندرکاران امر تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش استثنایی، معلمان دلسوز، دانش آموزان استثنایی و اولیاء محترم آنان و کلیه حامیان ورزش تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون جامعه ورزش کشور را مسالت می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار