مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

نتیجه کارهای امروز را باید بیست سال بعد می‌بینیم

تهران(پانا) - نشست هم اندیشی نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش آموزی با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه کارهای امروز را باید بیست سال بعد می‌بینیم

جلسه هم اندیشی نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران عصر امروز با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران، فائزه صادق؛ رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی شهر تهران و نمایندگان مجلس دانش آموزی در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران در پاسخ به دغدغه های نمایندگان بیان کرد: مجلس دانش آموزی نهادی نوپاست که غریب به ۲۰ سال پیش تشکیل و پل ارتباطی میان دانش آموزان و مدیران آموزش و پرورش شد. نمایندگان مجلس دانش آموزی ابتدا مشکلات را بررسی کرده و سپس راهکاری برای حل مشکلات پیدا می‌کنند و به مطالبه آن می‌پردازند.

وی در ادامه با تاکیید بر توجه نمایندگان به مشکلات آموزش و پرورش در مطالباتشان گفت: در هنگام مطالبه باید به خاطر داشته باشید که آموزش و پرورش خود مشکلاتی را دارد. عمده ترین مشکلات آموزش و پرورش شهر تهران را می‌توان در سه بخش تقسیم کرد اولین مورد مشکل فضا های آموزشی است. میانگین تراکم جمعیت در کلاس های ما از میانگین کشور ۸ نفر بیشتر است و اگر بنا باشد برای حل مشکل اقدام کنیم ما نیاز به ۶۶۶ مدرسه ۱۵ کلاسه داریم که حتی کل بودجه آموزش و پرورش شهر تهران پاسخگوی این امر نیست و این خود موضوع بعدی را پیش می‌آورد مسئله بودجه در آموزش و پرورش.

وی در ادامه به کمبود کادر دبیران اشاره کرد و گفت: مسئله کادر دبیران یکی از مشکلات ما از سال ۹۷ است. با تمام تلاش های انجام شده امسال نسبت ورودی دبیران ما به خروجی آن یک چهارم است. دبیران سر ریز شده از سایر استان ها به تهران می‌آیند و این دبیران هم ثابت نیستند.

وی در خصوص پاسخ به مطالبه دانش آموزان در رابطه با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اذعان کرد: دانش آموزان می‌گویند این سند اجرایی نشده اما ما در حال اجرای آن هستیم. نتیجه کارهای امروز را باید بیست سال بعد ببینیم. در رابطه با این سند باید در ابتدا مدیران مدارس توجیه شوند و ما این فعالیت را انجام داده ایم، بر اساس این سند الگو و استراتژی هایی ترسیم کرده ایم و با توجه به آنها سعی داریم تا به اهداف این سند برسیم.

وی در خصوص مطالبه نمایندگان دانش آموزان در رابطه با آسیب های اجتماعی و خطرات سلامت روان بیان کرد: ما از ابتدا و تا همین امروز پیگیر طرح نماد هستیم و تلاش داشتیم بهترین امکانات را به این بخش اختصاص دهیم. اگر دانش آموز دچار آسیبی در هر یک از مناطق ۱۹ گانه تهران شوند یک کارشناس سریعا با او تماس می‌گیرد. طرح نماد در حال بررسی آسیب ها به صورت منطقه به منطقه است و ما نیز پیگیر مسائل آن هستیم.

عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه دانش آموزان در حوزه ورزش نیز اظهار کرد: ورزش اصل اساسی در زندگی افراد است اما امکان اجبار آن در حوزه آموزش و پرورش نیست. ما در این سال ها تلاش داشتیم دانش آموزان و خانواده هایشان را به خود مراقبتی دعوت کنیم. به آنان لزوم ورزش را بیاموزیم ما حتی برای دوران پسا کرونا در حال تحقیق و بررسی هستیم. من همیشه به دروسی که دانش آموزان به آن علاقمند هستند تاکیید داشتم، ورزش و هنر دو درس اساسی است که در آن دانش آموزان به تمرین حوصله، سکوت و خلاقیت می‌پردازند. حتی کارگروه توسعه زنگ هنر را در دستور کار داشتیم که با توجه به شرایط کرونا کار برای ما دشوار شد.

فولادوند در پایان در رابطه با بازگشایی مدارس به صورت حضوری افزود: حضور در مدارس به صورت رفع اشکال خواهد بود، در هر مدرسه دو شورای مدرسه و شورای سلامت به وجود خواهند آمد. مدارس ۵۰ نفره به صورت تک شیفت مدارس ۵۰ الی ۳۰۰ نفره به صورت دو شیفت و مدارس بالای ۳۰۰ نفر در صورت عدم امکان حضور دانش آموزان با مجوز وزات بهداشت میتوانندبه صورت مجازی به کار خود ادامه دهند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار