معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی:

سازمان دانش‌آموزی، بسترساز تربیت است

تهران(پانا) - معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌های سازمان را گامی ارزشمند در جهت تحقق اهداف تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی، بسترساز تربیت است

اردشیر دهقانی؛ معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی در نشست مدیران سازمان دانش آموزی مناطق ١٩ گانه شهر تهران که با موضوع سند تحول تشکیلات سازمان دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: روح و فلسفه وجودی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت است. سازمان دانش آموزی به عنوان بخشی از این نظام؛ گام بزرگی را در حوزه تربیت دانش آموزان برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان دانش آموزی، نمادها و نشانه ها، ابزار تربیتی در راستای بالابردن سطح شناخت، آگاهی و توانمندسازی دانش آموزان هستند.

دهقانی با بیان اینکه تربیت اجتماعی ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی است، عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی بسترساز تربیتی است و سند تحول تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مبتنی بر اسناد بالادستی است و باید منطبق بر ارزش های نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را در شیوه های تربیتی دانست و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در زمینه حل تمام مشکلات تربیتی راهگشا باشد، اما به کمک سازمان ها و نهادهای مختلف می‌توان این مهم را تحقق بخشید و ما در سازمان دانش‌آموزی می‌خواهیم به سهم خودمان گامی در حوزه تعلیم و تربیت برداریم.

وی با بیان اینکه امروزه دانش‌آموزان نسبت به آموزش در بالاترین سطح هستند، اما در حوزه مهارت سطح بالایی ندارند، گفت: باید مهارت آموزی و مسئولیت پذیری به دانش آموزان آموخته شود و باورهای دانش‌آموزان را طوری ارتقاء بخشیم که ارزش ها در آنها نهادینه شود و در ابعاد انسانی چه به صورت فردی و چه اجتماعی سرآمد و برای جامعه مفید باشند.

دهقانی خطاب به مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران افزود: هیچکس به تنهایی نمی تواند کاری کند. ما به کمک هم و با همکاری نظام‌مند می توانیم در حوزه تربیت و مهارت افزایی برای دانش آموزان مؤثر واقع شویم، چرا که سند تحول بنیادین سازمان دانش آموزی دنبال تربیت یک آدم کیفی و تراز است که برای تحقق این مهم باید چهار عامل؛ برنامه، زیرساخت، توانمندسازی نیروی انسانی و منابع مالی به کار گرفته شود.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر ما در سازمان دانش آموزی تنها باعث تحول در یک نفر هم بشویم رسالتمان را انجام داده ایم. ما امروز به وسیله این انقلاب تربیتی می خواهیم ارزش ها را احیا کنیم و چه بسا که باز هم در سال های آینده نیاز به بازمهندسی مطابق با زمان و نیاز جامعه باشد.

دهقانی همچنین گفت: ما مسئول تربیت نیستیم، ما بسترساز تربیت هستیم و مربی راهبر و ناظر یک فرآیند تربیتی است، ما شخصیت بچه ها را تغییر نمی‌دهیم، بلکه آنها را برای رشد و نمو در مسیر رشد اجتماعی هدایت می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: رویکرد دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری اهمیت بسزایی دارد و مصداق عینی آن در ماده ١٣ اساسنامه سازمان دیده می شود. ما باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از دانش آموزان بهره ببریم.

دهقانی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نمادها و نشانه ها گفت: هر فصل از سند تحول سازمان خودش آیین نامه دارد که به طور کامل تمام فعالیت ها را تشریح می کند و به همه سازمان های دانش آموزی کشور ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار