وزیر میراث فرهنگی: در مجموعه بین الحرمین شیراز بیش از صد خانه ارزش تاریخی و ثبت ملی دارند

شیراز (پانا) - وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی از حفظ و تخریب نشدن خانه‌های تاریخی که در بین الحرمین شیراز قرار دارند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
 وزیر میراث فرهنگی: در مجموعه بین الحرمین شیراز بیش از صد خانه ارزش تاریخی و ثبت ملی دارند

سید عزت اله ضرغامی در دیدار از بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ و گفت و گو با مردم ساکن در این بافت افزود: حتما خانه‌های تاریخی که ارزش ثبت ملی دارند در بین الحرمین حفظ می‌شوند و تخریب نخواهند شد و باید برای ساماندهی وضعیت خانه‌های تاریخی اطراف حرم برنامه‌ریزی اساسی شود.
وی با بیان اینکه تیم کارشناسی میراث باید وضعیت خانه‌ها را روشن کند، ادامه داد: برای ما گردشگری و گردشگری مذهبی اهمیت زیادی دارد اما مهمتر از آن حل مشکل مردم در این بافت است.
ضرغامی با بیان اینکه میراث فرهنگی برای مرمت خانه‌های تاریخی با کمبود اعتبار روبروست گفت:در کشور ۳۵ هزار خانه تاریخی وجود دارد که میراث برای مرمت آنها با مشکل اعتبار روبروست.
وی اضافه کرد: ما بعد از انقلاب در نگاه به این خانه‌ها دچار عقب‌ماندگی بوده‌ایم و باید آن را آرام آرام جبران کنیم.
وی با بیان اینکه با قانون صندوق احیا و توسعه در واگذاری بخشی از خانه‌ها به بخش خصوصی برای مرمت و تغییر کاربری واگذار شد خاطر نشان کرد: اما این اختصاص‌ها در برابر مجموعه عظیم این خانه‌ها کار چندانی نیست.
در مجموعه بین الحرمین ۴۰۰ خانه وجود دارد که بیش از ١٠٠ خانه ارزش تاریخی و ثبت ملی دارند.

رئیس جمهور و جمعی از وزرای هیات دولت امروز وارد شیراز شدند و در بازدیدهای جداگانه به بررسی مسائل بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار