بزرگداشت یادروز حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز

شیراز (پانا) - آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی، چهارشنبه شب، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ در جهانشهر شیراز و جوار آرامگاه خواجه اهل راز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، استاندار فارس  و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت یادروز حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هیچ فرد ایرانی را نمی‌توان پیدا کرد که خاطره، روایت، شعر و یا نثری از سعدی و حافظ به ذهن نداشته باشد. خاک شیراز، خاک هنر است و وقتی به این سرزمین با فرهنگ و هویت غنی قدم می گذاریم غلبه فرهنگی و هنری را به خوبی حس خواهیم کرد.

محمد مهدی اسماعیلی، در رابطه با نقش حافظ در پیوند هویت ایرانی اسلامی، افزود: امروزه وقتی از فرهنگ ایران سخن می گویم، آن هویت اسلامی که با افتخار از او یاد می کنیم، بخش زبان فارسی آن است که به خوبی و تاکنون در فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی حفظ شده است؛ چراکه حافظ شیرین سخن، پیونددهنده ایرانیت و اسلامیت ما است.

از سال ۱۳۷۶، به پیشنهاد مرکز حافظ‌شناسی، برای بزرگداشت شعر و اندیشه‌ی حافظ، بیستم مهرماه با عنوان «یادروز حافظ» نام‌گذاری و در تقویم ملی ایران ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار