معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع کارشناسان قرآن اظهار کرد:

کارشناسان قرآن مناطق احیاءکنندگان دین رسول خدا هستند

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با استناد به کلام مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که فرمودند: سند تحول یک ریل گذاری است که می تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مورد نظر برساند، سند تحول را که خاستگاه آن فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و حیات طیبه و برگرفته از آیه شریفه مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَی، وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ، وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ است، سندی بالادستی و مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و بر برنامه ریزی مبتنی بر این سند تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان قرآن مناطق احیاءکنندگان دین رسول خدا هستند

رقیه ساداتی نقوی؛ با حضور در جمع کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق ۱۹ گانه تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان را رسالتی خطیر دانست که هرچند همه ارگان ها و سازمان ها در پیشبرد آن سهیم و مسئول هستند، اما آموزش و پرورش و در راس آن همکاران معاونت پرورشی و در خط مقدم این معاونت کارشناسان و معلمان قرآن سنگربانان تربیت اسلامی دانش آموزان هستند که به فرموده امام رضا(ع)، امر دین رسول خدا را می توانند احیاء کنند و با نشر آیات و روایات نگه دارنده این امر مهم هستند.

وی با اشاره به فضای آموزشی ناشی از ویروس کرونا گفت: در عصر نوین فضای مجازی تبدیل به صحنه جنگی شده است که با ورود کرونا بیشتر و ملموس تر وارد این صحنه جنگ شدیم و طی این دو سال کارشناسان قرآن و مربیان پرورشی با دغدغه، احساس مسئولیت و نگرانی از تغذیه ناسالم و مسموم دانش آموزان در فضای مجازی وارد جهادی فرهنگی شدند و تهدیدهای پیش روی فضای مجازی را تبدیل به فرصتی مغتنم برای تربیت و نشر معارف دینی کردند و خوشبختانه شاهد آن هستیم این حرکت در دل خانواده ها نیز نفوذ کرده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اهمیت نقش مهم و برجسته مدیران مناطق و مدیران مدارس در ترویج فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش، بر تعامل بیش از پیش کارشناسان قرآن با مدیران مناطق، شورای معاونین مناطق و مدیران مدارس تاکید کرد.

نقوی با اشاره به اهمیت سه ضلع تربیتی خانه، مدرسه و مسجد و الگوبرداری دانش آموزان از این سه ضلع بر همکاری متولیان این سه بخش تاکید کرد.

در بخش دیگری از این جلسه که با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش و مناطق و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در تالار فرهنگ برگزار شد، مهدی نعمیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران طی سخنانی کوتاه با تشکر از زحمات همکارانی که پیش از این عهده دار مسئولیت کارشناسی قرآن مناطق بودند، ورود کارشناسان جدید قرآن، عترت و نماز را تبریک گفت و از مسئولیت پذیری آنان تقدیر کرد.

مهدی نعیمی با تشریح و تبیین برنامه های سال جاری اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران گفت: ویروس کرونا ناخواسته ما را وارد سبک جدیدی از زندگی و آموزش کرده که در کنار تهدیدات ناشی از فضای مجازی فرصت های مغتنم تربیتی حاصل شد و نقش کارشناسان قرآن در این موضوع چشمگیر بود.

وی با محتمل دانستن بازگشائی مدارس و حضور دانش آموزان گفت: به منظور برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز دو نسخه حضوری و مجازی برای برگزاری مسابقات تدوین و طراحی شده که با اعلام تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا متناسب تصمیم اتخاذ شده انجام خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده صحیح از بستر فضای مجازی و با تاکید بر استفاده از شبکه شاد بعنوان فضای مجازی مورد تائید وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز با ۱۷ کانال متنوع را از جمله اقدامات مفید و موثری دانست که تولید محتواهای غنی و متناسب با تمام دانش آموزان و فرهنگیان، تهدید فضای مجازی را تبدیل به فرصتی خوب برای تربیت ساخت.

وی کتاب ندای رحمت را به عنوان سند بالادستی و شیوه نامه و دستورالعمل راهبردی اداره قرآن، عترت و نماز نام برد و خواستار برنامه ریزی مناسب در راستای اجرای مفاد این کتاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار