واکسیناسیون 56 درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

دانش آموزان بشرویه ای با ثبت ۷۲درصد،رکورددار واکسیناسیون هستند

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت بیش از56درصد دانش‌آموزان استان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون 56 درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی صبح امروز در جمع کارکنان این اداره کل اظهار کرد: دانش آموزان شهرستان بشرویه با ثبت رکورد 72 درصدی، در بین دانش آموزان استان پیشتاز واکسیناسیون هستند.

وی، با اشاره به برگزاری کلاس های درس، به ویژه در پایه های اول و دوم، به 3 شکل حضوری حداقل یک روز در هفته و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مجازی و ترکیبی، تصریح کرد: کلاس درس قریب به 50 هزار دانش آموز مدارس روستایی و عشایری در یک هزار و 475 مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، به صورت حضوری برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در خصوص حضوری و یا غیر حضوری بودن کلاس ها، تابع دستورالمعل های وزارت و ستاد مبارزه با کرونا در دو سطح ملی و استانی است؛ عنوان کرد: در مدارس شهری نیز دانش آموزان پایه های اول و دوم حداقل یک روز در مدارس به منظور رفع اشکال و آشنایی با محیط مدرسه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی حاضر می شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که دروس عملی هنرجویان هنرستان های استان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی به صورت حضوری برگزار می شود، بیان کرد: مدیران موظفند در فرایند ضدعفونی کلاس های درس و محیط هایی که دانش آموزان ارتباط مستقیم با آن ها دارند، قبل و بعد حضور دانش آموزان نظارت دقیق و کامل کنند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل مشکل کمبود معلم راه‌های جایگزینی از قبیل جذب ۲۸۷نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان،استخدام پیمانی ۲۱۹ نفر از طریق ماده 28، ۵۹ سرباز معلم و ۶۵ پیشکسوت انجام شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که با وجود جذب 500 نفر نیرو از طرق مختلف همچنان کمبود نیروی انسانی مهم ترین دغدغه خادمین آموزش و پرورش استان است، اذعان کرد: رشد 250 درصدی آمار پیشکسوتان و بازنشستگان تا اول مهر سال جاری نیز به این مسأله دامن زده و این رقم تا پایان سال تحصیلی افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین به کارگیری شاغلین به صورت حق‌التدرسی را داریم و مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آن‌ها کم بوده است را باهم ادغام کرده‌ایم که یعنی به ازای هر ۳۲ نفر دانش‌آموز یک معلم باشد تا بتوانیم این مشکل را به صورت موقت رفع کنیم.

وای اضافه کرد: با وجود تمام این مشکلات مدارسی که در مناطق مرزی و عشایری هستند حتی با ۳ نفر دانش‌آموز نیز دایر بوده و به هیچ وجه تعطیل نخواهند شد.

وی از تعدیل نیروهای اداری و اولویت دادن به مدیر و معلم و در درجه دوم قرار گرفتن معاون برای کیفیت‌بخشی به مباحث آموزشی، به عنوان راهکار دیگر خادمین آموزش و پرورش و به منظور برخورداری تمام کلاس ها از معلم اختصاصی خبر داد و افزود: حتی در برخی مدارس معاونین متناسب با رشته و کلاس خود، تدریس هم می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود 90 کلاس خالی در استان، یادآور شد: طرح خرید خدمات آموزشی در استان در حال برگزاری است و فراخوان آن به صورت قانونی اعلام و ثبت‌نام‌ها انجام شده است و این کلاس ها با سهمیه خرید خدمات آموزشی پر خواهند شد.

وی عدم تناسب استخدامی با جمعیت بازنشسته را مهم ترین دلیل به وجود آمدن این چالش دانست و عنوان کرد: درست است که خراسان‌جنوبی مانند برخی از استان‌های دیگر از جمعیت کمتری برخوردار است اما پراکندگی جمعیت و مرزی بودن مناطق استان، نیاز به نگاه ویژه‌تری دارد که ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش به این نکات توجه کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 162 نفری استخدامی پیمانی ماده ۲۸ در سال جاری و پس از رایزنی‌های فراوان با وزارت، ابراز کرد: هم اکنون سهمیه استخدام پیمانی ماده 28 استان 370 نفر است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که برای استخدامی از طریق ماده ۲۸ هیچگونه مشکلی نیست و اگر به تعویق افتاده است به دلیل شیوع کرونا بوده که براساس اطلاعات واصله در چند ماه دیگر برگزار خواهد شد؛ گفت: در مسیر رفع کمبود معلم، ضرورت دارد، نمایندگان مردم در مجلس، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز حمایت کنند و رایزنی‌هایی داشته باشند.

به گفته واقعی تنها راه مرتفع شدن مشکل کمبود معلم در خراسان‌جنوبی، مشارکت مسئولان و ارائه راهکارهای طولانی‌مدت است، چرا که طرح‌های جایگزین موقتی بوده و باعث می‌شود برای سال تحصیلی بعد با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شویم، در همین راستا استخدام رسمی می‌تواند برای همیشه به این مشکلات پایان داده ومدارس که پایگاه اصلی فرهنگ و تربیتند بی معلم نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار