وزیر امور خارجه: ایران و آذربایجان باید مانع از بروز سوء تفاهم ها شوند

تهران (پانا)- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، تاکید کرد که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه: ایران و آذربایجان باید مانع از بروز سوء تفاهم ها شوند

به گزارش وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف درتماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها افزود: تهران و باکو دارای روابط دیرینه ای با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

امیرعبداللهیان همچنین در این‌گفت وگوی تلفنی خاطر نشان ساخت که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون ها مرتفع شود.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور، افزود: تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی ها را باید از طریق گفت وگو و همکاری حل و فصل کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه خواند و گفت: روابط با کشورهای دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار دارد.

بایراموف همچنین بر حل وفصل مشکلات از طریق گفت وگو و در فضائی آرام وصمیمانه تاکید کرد.

وی پیشنهاد کرد مقام های گمرک دوکشور برای حل مشکلات ترانزیت کالاهای ایرانی گفت وگو کنند. وی همچنین بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت وگو همچنین از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار