جزئیات برگزاری چهارمین دوره جایزه مصطفی در ۲۹ مهرماه

تهران (پانا) - مدیر بنیاد مصطفی در نشستی جزئیات برگزاری چهارمین دوره جایزه مصطفی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری چهارمین دوره جایزه مصطفی در ۲۹ مهرماه

مهدی صفاری نیا در نشست رسانه ای چهارمین دوره جایزه مصطفی با بیان اینکه با تلاش ۲ ساله به مرحله نهایی چهارمین دوره جایزه مصطفی رسیدیم، اظهار کرد: در ۳ دوره گذشته بیش از ۲۷۰ نفر از دانشمندان مسلمان از ۳۳ کشور به مرحله نهایی این جایزه وارد شدند که از این تعداد ۹ نفر از این دانشمندان از کشورهای ترکیه، سنگاپور، اردن و ایران موفق به دریافت این جایزه شدند.

وی با بیان اینکه در چهارمین دوره جایزه مصطفی ۵ دانشمند جهان اسلام معرفی خواهند شد، اظهار کرد: در این دوره یک جایزه مشترک به دو دانشمند جهان اسلام که در کشور غیر مسلمان مقیم هستند و یک جایزه مشترک به ۳ دانشمند مقیم کشورهای اسلامی اعطا خواهد شد.

صفاری نیا، با تاکید بر اینکه این ۵ برگزیده به تایید شورای سیاستگذاری این جایزه رسیده اند، یاداور شد: این جایزه به دانشمندان مسلمانی اختصاص دارد که اثرگذاری در جهان اسلام دارند و دستاورد آنها موجب رفاه جامعه بشری شود از این رو جایزه متعلق به جهان اسلام است و هدف آن شناسایی افرادی است آثار علمی آنها در خدمت بشریت است.

مدیر بنیاد مصطفی برگزاری مراسم اعطای جایزه مصطفی را در روز پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه دانست و گفت: در این مراسم ۵۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام حضور دارند و در مدت اقامت آنها در ایران نشست‌هایی برای معرفی دستاوردهای آنها برگزار می‌شود که از آن جمله نشست شورای مشورتی جایزه است که در آن به بررسی توسعه علم در جهان اسلام پرداخته خواهد شد.

صفاری نیا نشست با ۱۳ دانشگاه، مرکز علمی و پژوهشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌هایی دانست که این ۵۰ دانشمند جهان اسلام حضور دارند و یاداور شد: برگزاری ۴ کافه علمی به منظور تشریح دستاوردهای این دانشمندان و نشستی در پارک فناوری پردیس به منظور بررسی دستاوردهای این دانشمندان از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور این دانشمندان برگزار خواهد شد.

صفاری نیا با اشاره به نشست "استپ" در حوزه همکاری برای سرمایه سرمایه گذاری بر روی طرح‌های منتخب جهان اسلام گفت: این نشست هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود ولی دو سال اخیر به صورت مجازی برگزار شده است.

وی به جوایز اعطایی به منتخبین چهارمین دوره جایزه مصطفی اشاره کرد و گفت: جایزه اعطایی به ۲ گروه منتخب در مجموع یک میلیون دلار است که از محل صندوق سرمایه گذاری و موقوفات مصطفی پرداخت خواهد شد. دارایی‌های این صندوق ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر بنیاد مصطفی از اعمال تغییراتی در جایزه به منتخبین خبر داد و گفت: از این دوره ۸۰ درصد جوایز نقدی و ۲۰ درصد آن غیر نقدی در قالب ارسال دانشجو و سفر دانشمندان به سایر کشورها برای همکاری پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار