تحویل 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول

تهران (پانا) - با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تحویل شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در این آئین، با تاکید بر این که افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند.

وی با اشاره به واگذاری 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تاکید کرد: بر اساس آمار بهزیستی، ۱۰ هزار خانواده دارای دو معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه ریزی و تلاش کنیم.

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد؛ سایر واحد‌ها تا آخر امسال یا سال آینده آماده شود.

وی تاکید کرد: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای ۱۰ هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

عبدالملکی در این مراسم با اشاره به الگوی اقتصادی پیامبر اسلام (ص) گفت: تهیه مسکن برای جامعه اسلامی بسیار پر اهمیت است؛ استفاده از بیت‌المال برای مسکن تنها بخشی بوده که پیامبر بر آن تاکید داشته‌، چرا که مسکن یکی از نیازهای اولیه و اصلی برای مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است.

وی تاکید کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی این نیاز، محرومین و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن 30 تا 60 درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است اما با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول 43 سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب برای افراد دارای معلولیت امضا شد؛ بعد از گذشت حدود یکسال ۱۴۰۰ واحد آماده تحویل به خانواده دارای دو معلول شده است و امروز این واحد‌ها تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بر اساس تفاهم نامه، قرار است ۳ هزار و ۵۰۰ واحد برای خانواده دارای دو معلول تامین کنیم که ۱۴۰۰ واحد امروز و مابقی آن تا سال دیگر تامین می‌شود.

در این مراسم همچنین با برقراری ارتباط تصویری، در استان های کردستان ، گیلان و کرمان سه مسکن واگذار و در تهران نیز کلید دو واحد مسکونی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو خانواده دارای معلول اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار