بهزاد گلستانی*

بی ثباتی قیمت نان در ارومیه مردم را کلافه کرده است

این روزها اجناس قیمت ثابتی ندارند؛ شب می خوابیم و فردا با قیمت های جدیدی در مورد همه چیز روبه‌رو می‌شویم.

کد مطلب: ۱۲۲۱۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بی ثباتی قیمت نان در ارومیه مردم را کلافه کرده است

مردم از این وضعیت گله‌مندند و هاج و واج نظاره گر بازار پرتلاطم هستند، بازاری که به نظر می رسد خبری از نظارت های میدانی مستمر بازرسان و مدیریت اصولی مسئولان امر در آن نیست.

قیمت متفاوت نان در نانوایی‌ها موضوعی است که خیلی اوقات با آن مواجه هستیم و کسی هم بر این موضوع نظارتی ندارد و نانوایان آزاد پز می‌توانند نان را به هر قیمتی که دوست دارند به مردم عرضه کنند.

نبود قیمت مشخص از سوی اتحادیه نانوایان موجب شده تا برخی نانوایان ارومیه ای خودسرانه قیمت نان را افزایش دهند و مردم نیز مجبور به تهیه نان سفره خود با قیمت جدید می شوند.

اکنون نان در مناطق مختلف شهر ارومیه قیمت متفاوتی دارد و برخی نانوایان، نان بی کیفیت پخت کرده و تحویل مشتری می دهند. به عنوان مثال نان بربری از دو هزار تومان به شش هزار تومان افزایش یافته است و قیمت نان بسته بندی شده در نوسان است. در این بلبشو قیمت ها، خبری از موضع گیری اتحادیه نانوایان و نیز پاسخگویی فرمانداری ارومیه در قبال افزایش خودسرانه قیمت نان نیست.

این پایان ماجرا نبوده و عدم ‌نظارت کافی دستگاه های ذیربط بر طبل گرانفروشی این نانوایان کوبیده طوری که در صورت اعتراض با لحنی تحقیرآمیز به مردم می گویند:«پول نداری نخر». قیمت همین است و بهانه بعضی از این افراد نیز این است که این نان مخصوص بوده و از کره حیوانی و شیر گاو تهیه شده است.

قیمت نان موضوعی است که نمی‌شود به‌ راحتی از آن عبور کرد و در این روزهای بد اقتصادی که سفره مردم هر روز کوچک و کوچک تر می شود و هستند خانواده هایی که تنها خوراک مصرفی شان نان است، اما با این اوضاع گرانفروشی به مرور همین نان از سفره های مردم حدف می شود.

گفتنی است بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی نانوایی‌ها بوده که اکثرا به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط مردم گزارش می‌شود.

خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار