جزئیات برگزاری اردوهای «طلایه‌داران فردا» ویژه دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری بیست و یکمین دوره آموزشی و تربیتی اردوی طلایه‌داران فردا خبر داد و گفت در این دوره دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، فعالیت‌های تشکیلاتی، برنامه‌های محوری با مهارت‌هایی تقویت فن‌بیان دانش‌آموزان، آداب معاشرت، نظم و برنامه‌ریزی شخصی و تشکیلاتی، مهارت‌های خلاقیت و شخصیت‌شناسی را تمرین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری اردوهای «طلایه‌داران فردا» ویژه دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام والمسلمین علی آبادی مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: انجمنهای اسلامی به عنوان اولین مجموعه دانش آموزی پیشگام در عرصه برنامه ریزی و فعالیت های تشکیلاتی، مفتخر است که از حضور دانش آموزان در میدان برنامه ریزی و فعالیت به صورت جدی بهره می برد.

وی گفت: حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم در برنامه های مختلف تشکیلاتی و طراحی و اجرای برنامه های گوناگون توسط آن ها، شاهدی روشن بر این مدعا است.اما صِرف حضور بی محتوا هیچ گاه غایت آرزوی دلسوزان نبوده و نیست؛ بلکه همواره یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان و مدیران اتحادیه افزایش کیفی برنامه های انجمن اسلامی مدارس بوده است و طلایه داران فردا نیز بر اساس این تجربه و دغدغه طراحی شده است.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره طلایه داران فردا گفت: اردوی آموزشی، تربیتی طلایه داران فردا یک اردوی تربیتی و تشکیلاتی، به منظور افزایش توانمندی مسئولان انجمن اسلامی مدارس سراسر کشور جهت انجام عملیات است. طلایه داران فردا اما تنها یک دوره آموزشی یا یک اردوی ساده نیست. بلکه یک دوره، زندگی در هوای تشکیلاتِ انقلابیِ انجمنِ اسلامی و در کنار بهترین دانش آموزان عضو اتحادیه است. یک دوره که دانش آموز نخبه انقلابی، با تنفس در هوای آن، مهارت ها و توانمندی هایی رو تجربه میکند که او را مسلح و مجهز می کند برای جوانه زدن و بارور شدن در کنار درخت تنومند انقلاب. جوانه زدن برای اینکه در یکی از مهم ترین عرصه های اجتماعی یعنی مدرسه و برای مهم ترین گروه اجتماعی یعنی دانش آموزان متوسطه عملیات نماید و آماده شود برای اینکه در آینده نظام مقدس اسلامی نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی آبادی با اشاره به ضرورت توجه به نیازها و اقتضائات نوجوانان خاطرنشان کرد: در اردوهای طلایه داران فردا سرفصل های آموزشی، مهارت هایی را برای نوجوان در نظر می گیرد که با اقتضائات دوران نوجوانی بسیار پرهیجان، مفرح و مفید خواهد بود وهمچنین با ایجاد بستر مناسب برای ایفای نقش دانش آموزان انجمنی، به آن ها هویت می بخشد. شخصیت آن ها را شکل می دهد و محیطی امن را برای ارتباط گیری و انجام فعالیت ها و کشف استعداد و تجربه نقش هایی گران بها را فراهم می کند.

وی گفت: به منظور اجرای اردوی طلایه داران فردا امسال و با توجه به وضعیت بهداشتی کشور متاسفانه امکان برگزاری دوره حضوری طلایه داران فردا برای تمامی استان ها و با توجه به تمام ظرفیت موجود این اردو میسر نشد.. اما محتوایی با کیفیت، جذاب و مفید متناسب با اردوی طلایه داران، در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. این دوره ها در یک فرآیند توسط مربیان اتحادیه انجمن اسلامی در سراسر کشور، در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. محتوای ارائه شده دارای یک سناریو در ارائه آموزش ها می باشد و نقطه ای برای آغاز و نقطه ای برای پایان دارد.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در این دوره، دانش آموزان علاوه بر آشنایی با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، فعالیت های تشکیلاتی، برنامه های محوری با مهارت هایی مانند سخن وری به منظور تقویت فن بیان دانش آموزان، آداب معاشرت، نظم و برنامه ریزی شخصی و تشکیلاتی، آشنایی با برنامه ریزی تشکیلاتی و توجه به هدف گزاری، ارزش گذاری در فعالیت های درسی و اجتماعی، آموزش مهارت های خلاقیت و شخصیت شناسی را نیز تمرین می کنند.

گفتنی است این دوره که از شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، برای مسئولان انجمن اسلامی سراسر کشور و هیئت مرکزی ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار