چرا سریال خاتون در نیمه‌راه تمام شد

تهران (پانا) - سریال خاتون به دلایل اعلام نشده از سوی سازندگان سریال و پلتفرم نماوا در قسمت هشتم تحت عنوان«پایان نیم‌فصل اول» بی‌سرانجام، تمام شد و به شبه گران شدن ساخت سریال برای سازندگان پلتفرم‌ نماوا دامن زد. 

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا سریال خاتون در نیمه‌راه تمام شد

قسمت هشتم و پایانی نیم‌فصل اول سریال خاتون روز دوشنبه (12 مهر) به نمایش در آمد. این سریال که بسیاری منتظر بودند تا تکرار قصه شهرزاد را در آن ببینند در نیمه‌راه خود باقی ماند و نماوا اعلام کرد: «هم‌زمان با پایان قصه خاتون در شهر رشت و آغاز فصل جدید زندگی‌اش، نیم‌فصل اول سریال«خاتون» نیز به پایان خواهد رسید. ادامه داستان این سریال با ورود بازیگرانی مانند مهران مدیری و مهران غفوریان پیش می‌رود و با وقفه‌ای کوتاه منتشر می‌شود. تاریخ دقیق پخش نیم‌فصل دوم این سریال به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.»
نماوا فقط برای مخاطبانش گران تمام نمی‌شود
مدتی قبل افزایش هزینه‌ اشتراک ماهیانه سرویس‌های پخش آنلاین فیلم مانند فیلیمو و نماوا موجب اعتراض بسیاری از کاربران شد و برخی از کاربران نیز حاضر به تمدید اشتراک نبودند اما به مرور با پخش سریال های جذاب از این دو پلتفرم و البته جای خالی فیلم های سرگرم کننده در تلویزیون مخاطبان دوباره به این دو پلتفرم بازگشتند و حاضر شدند هزینه اضافه شده را پرداخت کنند.
در آستانه اربعین پخش قسمت هشتم سریال خاتون به تعویق افتاد و بهانه این پخش نشدن تعطیلی اربعین بود و این در شرایطی است که کاربران برای دیدن این سریال اشتراک ماهیانه مشخصی خریده بودند. نماوا بدون در نظر گرفتن حقوق کاربرانش به‌راحتی زمان پخش سریال‌هایش را به تعویق می‌اندازد اما اشتراک ماهیانه را رایگان تمدید نمی‌کند و مشترک باید مجدد برای تماشای سریال موردعلاقه‌اش هزینه کند. نماوا هیچوقت درباره اشتراک‌های به هدر رفته کاربرانش توضیحی ارایه نکرد.
بعد از تأخیر یک‌هفته‌ای قسمت هشتم سریال «خاتون» با عنوان پایان نیم‌فصل اول این سریال به‌عنوان قسمت آخر معرفی می‌شود و بازهم کاربران نماوا رکب دیگری می‌خورند. در حالیکه خبر مشخصی از زمان پخش نیم‌فصل دوم سریال خاتون اعلام نشده است قطعاً زمان‌بندی نامنظم پخش سریال بر ذهن مخاطبان تأثیر منفی خواهد گذاشت و از جذابیت سریال خواهد کاست.
تمام کردن ناگهانی سریال خاتون این شبهه را ایجاد کرده است که ممکن است سازندگان این سریال هم با موضوع گرانی نماوا دست‌به‌گریبان شده باشند و تصمیم به نیمه‌تمام نگه‌داشتن سریال در قالب نیم‌فصل داشته و آن را به پلتفرم دیگری منتقل کنند.


نماوا متعلق به چه کسی است؟
نماوا یک سامانه نمایش درخواستی (VOD) اشتراکی ایرانی آنلاین برای پخش فیلم و سریال است که توسط آن به سریال‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های ایرانی و خارجی، با سانسور و محدودیت دسترسی خواهید داشت. این سامانه در اواخر سال ۹۲ و اوایل سال ۹۳ توسط شرکت اینترنتی شاتل راه‌اندازی شد که در ابتدا تمرکز آن بر روی مشترکان شاتل بود ولی مشترکان دیگر شرکت‌های اینترنتی هم می‌توانستند از آن استفاده کنند.
فیلیمو متعلق به چه کسی است؟
یکی دیگر از پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم که نماوا با آن به رقابت پرداخت، فیلیمو است. فیلیمو متعلق اولین سامانه نمای درخواستی (VOD) اشتراکی با سانسور و محدودیت ایرانی است که در بهمن ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این سامانه یکی از محصولات شرکت صبا ایده است و متعلق به «محمد جواد شکوری» مدیرعامل سایت معروف آپارات است. وی متولد 1361 است و دیگر سایت‌های صباویژن، لنزو، کلوب و میهن بلاگ متعلق به وی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار