سنگ تمام عربستانی‌ها برای کمک به الهلال؛ کار پرسپولیس سخت‌تر می‌شود؟

تهران (پانا) - فدراسیون فوتبال عربستان لابی گسترده خود برای تصمیم‌گیری جدید در کنفدراسیون فوتبال آسیا را فعال کرده و احتمال دارد تصمیمی جدیدی از سوی این نهاد گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سنگ تمام عربستانی‌ها برای کمک به الهلال؛ کار پرسپولیس سخت‌تر می‌شود؟

در حالی که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار تیم‌های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار است شنبه هفته آینده در ورزشگاه « امیر فیصل بن فهد » شهر ریاض با حضور 50 درصدی تماشاگران برگزار شود، اخبار رسیده از عربستان حاکی از تلاش‌هایی جدید از سوی عربستانی‌ها برای این بازی در راستای کمک به الهلال است.

اولین تلاش شکست خورد

عربستانی‌ها ابتدا قصد داشتند ورزشگاه محل بازی پرسپولیس و الهلال را تغییر دهند و کنفدارسیون فوتبال آسیا را قانع کنند که بازی به جای ورزشگاه 22 هزار نفری امیر فیصل بن فهد در ورزشگاه 62 هزار نفری ملک فهد (ورزشگاه اختصاصی الهلال) برگزار شود. علت این درخواست از سوی عربستانی‌ها در درجه اول به حضور بیشتر تماشاگران الهلال در ورزشگاه برمی‌گردد و در درجه دوم مربوط به مهندسی ویژه ورزشگاه ملک فهد است. سقف این ورزشگاه به گونه‌‍ای طراحی شده که صدای تماشاگر بازتاب بیشتری در ورزشگاه دارد و نفوذ صدا به بیرون از ورزشگاه به میزان کمتری است اما ورزشگاه امیر فیصل بن فهد سقف ندارد و فاقد این خاصیت است.

لابی‌های عربستانی‌ها طی چند وقت اخیر برای تغییر ورزشگاه انجام شد اما نهایتا با مخالفت AFC برای تغییر ورزشگاه، فدراسیون فوتبال عربستان در تلاش است تا کمک دیگری را به الهلال کرده باشد.

عربستانی‌ها حق میزبانی کامل را می‌خواهند

اخبار رسیده از عربستان حکایت از این دارد که فدراسیون فوتبال عربستان که محدودیت حضور در ورزشگاه را به صورت کامل برداشته است، رایزنی‌های گسترده خود برای تغییر در نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرده و امیدوار است بتواند نهایت کمک خود را به دو تیم عربستانی حاضر در این مرحله به خصوص الهلال انجام دهد.

عربستانی‌ها پنجشنبه هفته گذشته بازی تیم ملی فوتبال عربستان مقابل ژاپن را در شهر جده با حضور صد در صدی تماشاگر برگزار کردند و با استناد به همین موضوع اعتقاد دارند این قانون باید به سایر بازی‌های برگزار شده در عربستان هم سرایت کند و بازی پرسپولیس و الهلال هم باید بدون محدودیت و با حضور تعداد بیشتری تماشاگر برگزار شود. تا به امروز قرار است در بازی دو تیم 11 هزار و 225 تماشاگر حضور داشته باشد اما فدراسیون فوتبال عربستان تلاش می‌کند این ظرفیت را افزایش دهد.

البته نباید فراموش کرد که دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی تا فینال بر این اساس است که با توجه به اینکه بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد، حق کامل میزبانی به تیمی اختصاص نمی‌یابد و درباره حضور در ورزشگاه قوانین میزبانی اعمال نخواهد شد. براساس قوانین میزبانی 90 درصد ظرفیت ورزشگاه به تیم میزبان و 10 درصد به تیم مهمان تعلق خواهد گرفت اما به علت متمرکز بودن بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا از یک چهارم نهایی تا فینال، هر تیم 50 درصد گنجایش ورزشگاه را در اختیار خواهد داشت.

همچنین باشگاه الهلال عربستان از فدراسیون فوتبال این کشور درخواست کرده است تا با کنفدارسیون فوتبال آسیا مکاتبه کرده و البته باشگاه پرسپولیس را متقاعد کند تا بخشی از سهمیه 50 درصدی سکوهای پرسپولیس به این تیم تعلق بگیرد، درخواستی که فعلا به صورت رسمی اعلام نشده اما رایزنی‌ها برای افزایش سهمیه الهلال ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار