محمود معتقدی تازه ترین کتاب شعرش را منتشر کرد

تهران (پانا) - محمود معتقدی از انتشار مجموعه شعر «چیزی نمانده به گزاره‌ چشم‌هایت» خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
محمود معتقدی تازه ترین کتاب شعرش را منتشر کرد

به گزارش هنرآنلاین،محمود معتقدی نویسنده و شاعر، با اعلام این خبر گفت: کتاب «چیزی نمانده به گزاره‌ چشم‌هایت» حدود ۷۵ شعر کوتاه و بلند در سبک آزاد را دربرمی‌گیرد که طی دو سال اخیر سروده شده‌اند.

او با این توضیح که چشم‌انداز شکلی و معنایی اشعار بیشتر عاشقانه، اجتماعی، فرهنگی و تجربه‌های شخصی است، ادامه‌داد: در پیوند با نگرش طبیعت‌گرانه و از سوی دیگر، منظری از به‌کارگیری مسایل اجتماعی و ‌فرهنگی و فردیت به‌طور کلی مضامین و محتوا در هدایت هم به پا ایستاده‌اند.

معتقدی با بیان این که در اشعار هم‌نشینی واژه و به‌کارگیری موسیقی جانبی رعایت شده، تصریح‌کرد: در زبان‌شناسی مقوله‌ای به‌عنوان (جانشینی) و (هم‌نشینی) واژه‌ها وجود دارد که در مجموعه شعر «چیزی نمانده به گزاره‌ چشم‌هایت» بحث هم‌نشینی واژه را شاهدیم که حس موسیقایی دارد.

به گفته او، این کتاب در هشتاد صفحه از سوی نشر دانیار منتشر شده است.

معتقدی که مجموعه شعر «گاهی هم خلاصه خودت باش» را در انتشارات سیب سرخ در دست چاپ دارد، افزود: این کتاب شامل ۹۰ شعر بلند و کوتاه در فضای عاشقانه، اجتماعی و فرهنگی است و در صد صفحه به‌زودی نشر می‌یابد.

او هم‌چنین با این توضیح که ادبیات و هنر سال‌هاست دچار بحران شده به‌ویژه در حوزه شعر، اظهارداشت: این بحران چند وجهی است از شاعر، نویسنده و ناشر تا پخش کتاب و مخاطب. همه‌گیری کرونا، تورم و مسئله گرانی کاغذ تا حد زیادی نیز بر این فضا تاثیر گذاشته است. چاپ و پخش کتاب نیز شرایط مساعدی ندارد.

معتقدی اضافه‌کرد: طبیعی است که در این شرایط ناشران علاقه‌ای برای مجموعه شعر ندارند. از سویی فضای مجازی عرصه شعر و داستان را پر کرده و برخی شاعران را به سمت خود کشانده است. این موضوع تا حدودی بر چاپ و نشر کتاب تاثیر منفی گذاشته است. در نتیجه کتاب شعر بسیار کم چاپ می‌شود و یا خود شاعر برای نشر کتاب هزینه پرداخت می‌کند. امیدوارم شرایط اقتصادی و جامعه‌شناختی رو به بهبودی باشد تا حال ادبیات و هنر خوب شود.

از این منتقد ادبی تاکنون، ۲۷ عنوان کتاب چاپ شده که ۱۸ اثر مجموعه شعر و باقی آثار مجموعه مقالات هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار