فرصت برابر تمام دانش‌آموزان برای دسترسی به خدمات مشاوره‌ای

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از آغاز برنامه‌های کشوری بزرگداشت هفته سلامت روان در تمامی مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فرصت برابر تمام دانش‌آموزان برای دسترسی به خدمات مشاوره‌ای

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی گفت: ارتقای کمی و کیفی برنامه ها و ساز و کارهای سلامت روان دانش آموزان مدارس سراسر کشور به ویژه در بحران فراگیر کرونا بر ضرورت تحقق شعار دانش آموزی سال جاری، لازم و ضروری است.

وی با اشاره به شعار امسال که «سلامت روان و فرصت برابر و عادلانه برای دریافت خدمات ارتقایی، پیشگیرانه و مشاوره ای» تاکید کرد: فرصت های برابر در دسترسی به خدمات برای همه دانش آموزان باید مهیا شود و خط ملی نماد(۱۵۷۰) یکی از ابزارهایی است که می‌تواند این امر را تسهیل کند.

شکوهی ادامه داد: بر این اساس لازم است؛ بسط توسعه و ترویج فرهنگ مهارت های بهداشت روان، ارتقای آگاهی دانش آموزان و والدین، ظرفیت سازی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه، ارتقای توانمندی های روانی- اجتماعی در دستور کار تمامی همکاران ما در سطح استان و منطقه قرار گیرد.

وی در ادامه به تبیین و تحلیل اهداف دانش آموزی مد نظر در این هفته پرداخت.

شکوهی با تاکید بر تطبیق این اهداف با زیر نظام راهبری و مدیریت تربیتی و برنامه های ابلاغی سال١٤٠٠ اهداف را به شرح ذیل بر شمرد:

- ترویج و فرهنگ سازی درباره مهارت های بهداشت روان در سطح مدارس کشور؛
-آگاه سازی دانش آموزان، والدین و اولیاء مدارس در مورد عوامل تهدید کننده بهداشت روان؛
- ظرفیت سازی برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای در زمینه بهداشت روان؛
-ارتقاء توانمندی‌های روانی اجتماعی و فضیلت های منشی ، اخلاقی و روان شناختی دانش آموزان برای کسب تاب‌آوری و مواجهه موثر در مواجهه با انواع مخاطرات بهداشت روان به وبژه در زیست بوم کرونا؛
-ظرفیت سازی جهت ارتقای بهزیستی و روان شناختی وسلامت روان دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس؛

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار