جزئیات برگزاری جشنواره معلمان راوی دفاع مقدس

تهران (پانا)‌ - جشنواره معلمان راوی دفاع مقدس با همکاری سازمان آموزش و پرورش  استثنایی و  اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در ۸ محور و ۵ رشته ویژه همکاران آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری جشنواره معلمان راوی دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، عرصه آموزش و پرورش با مجموعه توانایی‌ و توانمندی‌ها و حجم عظیم از نیروی انسانی پرشور، با نشاط، با انگیزه و توانای خود، ذخیره‌ای بزرگ و پایان‌ناپذیری برای هر حرکت ملی و عمومی محسوب می‌شود.

معلمان و دانش‌آموزان محور اصلی تشکیل دهنده نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شوند. نقش‌آفرینی هریک از این عناصر در طول ۸ سال دفاع مقدس از چشمگیرترین حضور اصناف و اقشار مردمی در این عرصه بوده است. حضور مفید و مستقیم معلمان در مناطق عملیاتی و جبهه‌های جنگ، تأمین نیازهای پشت جبهه، ایجاد انگیزه برای حضور پرشور و نشاط دانش‌آموزان در جبهه های نبرد، تحلیل تجاوز دشمن در کلاس‌های درس و روشن‌سازی افکار عمومی بخصوص دانش‌آموزان، بخشی از اقداماتی است که این عزیزان انجام دادند.

اما رسالت و تکلیف هنوز به اتمام نرسیده و سنگر جبهه به سنگر مدارس تغییر یافته و فرهنگیان عزیز می‎ توانند با انتقال دانش و تجربیات خویش به دانش‎ آموزان، ضمن تأثیرگذاری معنوی به تبیین و ترویج این ارزش‎ ها بپردازند.

معلمان به لحاظ این‎که به طور مستقیم با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، می‌توانند ارزش ‎های دفاع مقدس را به نحو مطلوب که مورد علاقه دانش‌آموزان نیز باشد، تبیین و ترویج کنند. به تصویر کشیدن صحنه‌های زیبای دفاع مقدس، آن‎ هم برای کسانی که در آن لحظات حساس و تاریخی نبوده ‎اند، رسالتی عظیم است که بیش از هر کسی بر دوش معلمان کشور است.

از طرف دیگر، از مهم ترین عرصه‎ هایی که در سند تحول بنیادین به آن پرداخته شده است، ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که شامل تدابیر و اقداماتی می‎ شود که جهت پرورش ایمان و التزام آگاهانه متربیان نسبت به مجموعه ای از باورها، ارزش ‎ها، اعمال و صفات دینی و اخلاقی در تکوین و تعالی هویت دینی و اخلاقی ایشان صورت می پذیرد.

در راستای تحقق اهداف این سند و به مناسبت گرامی‎داشت "هفته شکوهمند دفاع مقدس" سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد تا جشنواره " معلمان راوی دفاع مقدس" ویژه فرهنگیان شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور را برگزار کند.

محورهای این جشنواره به شرح زیر است:

1.معرفی اسوه های مقاومت و ایثار در دفاع مقدس، با بهره‌گیری از مقالات و کتب نوشته شده در مورد دفاع مقدس، یادنامه‌های شهدا، وصیت‎نامه‌های شهدا، خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس
2.نقش هویت ملی و مذهبی در تقویت باورهای دانش‌آموزان به ارزش‎ های دفاع مقدس و ایثار و شهادت
3.ارائه و معرفی جلوه‌های زیبای ارزش ‎های دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های شهدا
4.تشویق و دعوت به پژوهش و بررسی در کتب و مقالات مربوط به ارزش‎ های دفاع مقدس
5.تحلیل تاریخی دفاع مقدس و تشریح علل وقوع آن
6.تبیین دیدگاه امام و رهبری در مورد ارزش‎ های دفاع مقدس
7.تشریح و توضیح ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی ارزش ‎های دفاع مقدس
8.تشریح مسئله شهادت از دیدگاه ‎های مختلف

مخاطبان این جشنواره همکاران شاغل در ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‎ ها، مدارس استثنایی و مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و معلمان رابط مدارس تلفیقی- فراگیر است.
شایان ذکر است جشنواره "معلمان راوی دفاع مقدس" در 5 رشته فیلم، عکاسی، طراحی پوستر، مقاله نویسی و خاطره نویسی برگزار می‎ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار