قاضی زاده هاشمی: تعداد مراکز نگهداری از والدین معظم شهدا در کشور افزایش یابد

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت با توجه به سالمندی والدین و همسران معظم شهدا، نیاز است تعداد مراکز نگهداری ایثارگران در سطح کشور افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قاضی زاده هاشمی: تعداد مراکز نگهداری از والدین معظم شهدا در کشور افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جریان سفر روز چهارشنبه ۱۴ مهر به مشهد مقدس و دیدار با والدین معظم شهدای بستری در مرکز سالمندان ایثار گفت: میانگین سنی والدین شهدا ۸۰ سال و میانگین سنی همسران شهدا ۶۰ سال است و با این فرض باید گفت بخشی از جامعه ایثارگری ما در دوران سالمندی به سر می‌برند.

معاون رئیس جمهور افزود: دوران سالمندی دوران خاصی است و افراد در این دوران با ناتوانی‌های زیادی رو‌به‌رو می‌شوند، بیماری شایع این دوران آلزایمر است که نیازمند مراقبت‌های ویژه است. الحمدلله به همت همکاران بنیاد خراسان رضوی، مراکزی در این استان راه‌اندازی شده که خدمات پرستاری، نگهداری و درمانی، ارائه می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد خراسان رضوی در این رابطه تجربیات خوبی دارد و می‌تواند این تجربیات را به سایر استان‌ها انتقال دهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خراسان رضوی سه مرکز ویژه جداگانه برای جانبازان قطع نخاعی، اعصاب و روان و والدین معظم شهدا نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: مراکز نگهداری سالمندان ایثار در سطح کشور وجود دارد، اما با توجه به میانگین سنی والدین و همسران معظم شهدا، نیاز به این مراکز در آینده بیشتر احساس خواهد شد و باید تعداد این مراکز در سطح کشور افزایش یابد.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن بررسی نحوه عملکرد ارائه خدمات به ایثارگران، از والدین معظم شهدای بستری در این مرکز قدردانی کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از مرکز ارتز و پروتز بنیاد خراسان رضوی بازدید کرد و در جریان ساخت اندام‌های مصنوعی برای جانبازان شرق کشور قرار گرفت.

در این دیدار حجت‌الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد استان و سعید حقیقی مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار