جوشانده‌ها و بادکش وران کرونا را بشناسید

تهران (پانا) - به‌گزارش یک متخصص و مدرس طب ایرانی با معرفی یک جوشانده مفید در دوران کرونا، اظهار کرد: بابونه شیرازی؛ یک قاشق غذاخوری، آویشن شیرازی؛ یک قاشق، پودر ریشه شیرین بیان؛ یک قاشق مرباخوری؛ عناب تکه شده؛ پنج عدد، انجیر تکه شده؛ سه عدد، گزنه؛ یک قاشق غذاخوری و خطمی؛ یک قاشق غذاخوری را در سه لیوان آب بجوشانید تا نصف شود؛ صاف شده و هر ۸ ساعت یک استکان با فاصله از غذا میل شود.

کد مطلب: ۱۲۲۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جوشانده‌ها و بادکش وران کرونا را بشناسید

به‌گزارش ایسنا،‌ مریم نواب‌زاده در رابطه با دستورات عمومی در دوران کرونا، اظهار کرد: عدم مصرف شیر، ماست، دوغ و حتی خامه، چون باعث اسیدی شدن و غلظت اخلاط و ترشحات بدن می‌شود و کمتر مصرف کردن گوشت و چربی و مصرف غذاهای زود هضم و مایعات و بیشتر مصرف سوپ سبزیجات توصیه می‌شود.

وی با معرفی یک جوشانده مفید در این دوران اظهار کرد: بابونه شیرازی؛ یک قاشق غذاخوری، آویشن شیرازی؛ یک قاشق، پودر ریشه شیرین بیان؛ یک قاشق مرباخوری؛ عناب تکه شده؛ پنج عدد، انجیر تکه شده؛ سه عدد، گزنه؛ یک قاشق غذاخوری و خطمی؛ یک قاشق غذاخوری را در سه لیوان آب بجوشانید تا نصف شود؛ صاف شده و هر ۸ ساعت یک استکان با فاصله از غذا میل شود.

این مدرس طب ایرانی بیان کرد: در بیماران با علائم درد قفسه سینه و علایم ریوی و سرفه و خلط و تنگی نفس؛ بادکش گرم (با آتش) در ناحیه ریه (پشت قفسه سینه هر ۴ تا ۶ ساعت) و در صورت عدم آشنایی با بادکش گرم با دستگاه ساکشن دستی(بادکش) که از کالای پزشکی تهیه شود و روغن مالی با روغن کنجد یا سیاهدانه توصیه می‌شود.

نواب‌زاده با اشاره به طرز تهیه آب جو(ماءالشعیر) طبی، افزود: جو پوست کنده غیر پرک (۱ پیمانه)؛ بهمراه آب (۱۴ تا ۲۰ پیمانه) آرام بجوشد تا زمانی که جو شکفته و آب صورتی رنگ شود، شعله را خاموش کرده، جوها را صاف کرده دور بریزید و مایع صاف شده آب جوی طبی است که بهتر است کمی شیرین و لب سوز میل شود.

وی با بیان اینکه می‌توانید دو تا سه روز در یخچال نگهداری کنید، تصریح کرد: در موارد تب بالا؛ عرق بارهنگ در چهار الی شش ساعت یک استکان و مصرف ماءالشعیر طبی هر چهار الی شش ساعت یک لیوان توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر مداومت به خوردن آب جوش و عسل و آب لیمو ترش طبیعی، اظهار کرد: همچنین طب سنتی بر مداومت به خوردن فالوده سیب و اسپری گلاب به سر و صورت و ناحیه قلب در این موارد تاکید می‌کند.

نواب زاده با اشا ه به انجام بادکش سرد و گرم برای تقویت ایمنی و دفاعی بدن و تکنیک طلایی افزایش مقاومت برای بیمارانان کرونایی، ادامه داد: منظور بادکش پشت سینه یا ریه است.

وی بیان کرد: افرادی که به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، هر روز ناحیه پشت سینه را به‌صورت آرام و ملایم، بادکش کنند و افراد سالم هم می‌توانند یک روز در میان یا دو روز در میان، عمل بادکش را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند.

این مدرس طب سنتی با بیان اینکه کسانی که بادکش در پشت سینه را انجام داده‌اند علائم کرونا در آنها کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: ابتدا یک پنس(سوزن گیر) و یا در صورت عدم دسترسی به آن، یک قیچی مناسب، آماده کنید.( بهتر است از قیچی‌های سبک کاغذ بری یا قیچی های استیل استفاده شود).

وی با بیان اینکه در مرحله بعد مقدار متناسبی پنبه را با پنس گرفته پنس را قفل کنید و نوک پنس را کف دست خود گذاشته، دست خود را ببندید و در حالی که فشار ملایمی اعمال می‌کنید، با دست دیگر، پنس یا قیچی را در یک جهت بچرخانید تا پنبه دور پنس به خوبی پیچیده شود، ادامه داد: برای اینکه بفهمید مقدار پنبه‌ای که استفاده کرده‌اید مناسب است، در پایان این مرحله باید طول پیله ای که از پنبه حاصل می‌شود حدود سه سانتی متر و عرض آن در بیشترین جا حدود یک و نیم سانتی متر باشد، اگر این طور نبود نگران نباشید؛ با چند بار تکرار، تجربه کافی را به دست خواهید آورد.

نواب زاده اظهار کرد: تعدادی استکان یا لیوان شیشه ای آماده کنید، تعداد و اندازه آنها با توجه به محل بادکش تعیین می شود؛ به این معنی که هر قدر منطقه وسیعتر باشد، تعداد لیوان‌ها بیشتر است که مجموعه این عوامل باعث دوری از خطر کرونا و سازگاری بیشتر با این بیماری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار