خزعلی: ما در حوزه خانواده از غرب مطالبه‌گر هستیم

تهران (پانا)- معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با بانوان مبلغ استان تهران، گفت درحوزه خانواده، مسأله کودکان، زنان و شیوه ناعادلانه و اموری که به آنان تحمیل می شود، مطالبه گر هستیم.

کد مطلب: ۱۲۲۰۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خزعلی: ما در حوزه خانواده از غرب مطالبه‌گر هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، خزعلی در این هم اندیشی با اشاره به لزوم استفاده از شیوه های نوین هنری در ارائه الگوی مناسب زن انقلابی افزود: تاکنون اقدام چشمگیر و مناسبی برای نشان دادن زن تراز انقلاب اسلامی انجام نشده است. هنوزکتاب هایی که در مورد زنان حماسه ساز در زمان انقلاب یا جنگ به نگارش در آمده اند، جهت الگوسازی مناسب به فیلم تبدیل نشده است. سبک زندگی خانواده از جمله مسائل مهمی است که در قالب هنر و فیلم باید نمایش داده شود. لازم است، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی ابتدا در بین زنان و سپس در بین زنان و مردان نهادینه شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از لزوم حرکت در چهارچوب دین اسلام گفت و تشریح کرد: اسلام را آن گونه که هست نشان دهیم. در احکامی که حدودی معین داریم اگر جلوتر حرکت کردیم، خود ما به اسلام صدمه زده ایم. به عنوان مثال، اگر جلوتر حرکت کردیم و برای حجاب رنگ تعیین کردیم و برای حجاب فراتراز آن چیزی که حکم فقهی است خواستیم سخت بگیریم، خود ما اولین ضربه را زده ایم و باعث می شویم که برخی از دختران ما تلقی غلطی از دین دریافت کنند.

دین ما کرامتی را برای زن قرار داده است که قابل مقایسه با هیچ مکتبی نیست.

خزعلی در پایان اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم و همراهی نهادهای مختلف از جمله وزارتخانه ها، استانداری ها و... بتوانیم مشکلات جامعه زنان و خانواده ها را حل کنیم.

در این نشست که جمعی از بانوان مبلغین فعال حضور داشتند با ارائه طرح ها و پیشنهادات جهت همکاری با معاونت امور زن و خانواده دولت سیزدهم اعلام آمادگی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار