معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح هنرستان‌های ریلی کشور بیان کرد:

احداث 6 هنرستان در 6 خطه کشور، حرکتی جهادی و نو در این عرصه محسوب می‌شود

تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مدارس ریلی، این مدارس را نقطه عطفی در فعالیت‌های فی مابین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی دانست و گفت این مدارس منشاء برکت برای نظام آموزشی کشور بوده تا بتوان از رهگذر آن دانش‌آموزان را به نظام اقتصادی و نظام اشتغال پیوند داد و هنرجویانی که تربیت می‌شوند؛ مسیر شغلی مناسبی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۱۹۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
احداث 6 هنرستان در 6 خطه کشور، حرکتی جهادی و نو در این عرصه محسوب می‌شود

صبح امروز مراسم افتتاح مدارس ریلی با حضور رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی و علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کمریی در مراسم افتتاح هنرستان های ریلی با اشاره به اینکه این موضوع در کشور کاملا نو و جدید است و این جلسه شروع بسیار مناسبی برای توسعه این آموزش ها خواهد بود، اظهار کرد: افتتاح هنرستان های ریلی در سطح وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش اتفاق بزرگی است و جایگاه آموزش های ریلی در کشور برای آموزش و پرورش دارای اهمیت است.

وی افزود: در کشور 112 هزار واحد آموزشی وجود دارد که 7000 واحد آن شامل هنرستان ها در دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای فرزندان این مرز و بوم را آموزش می دهند و در حوزه تعلیم و تربیت عمومی و حرفه ای آنها تلاش می کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: رویکرد ما توسعه صلاحیت های حرفه ای دانش آموزان است و این همان رویکردی است که در سخن تمامی بزرگان کشور به ویژه مقام معظم رهبری پرداختن به آن یک ضرورت تلقی شده و در درون برنامه های توسعه ای کشور هم از جمله در برنامه ششم؛ توسعه آموزش‌های مهارتی به عنوان یک اولویت شناخته شده است و باید ۵۰ درصد دانش آموزان ما در دوره متوسطه گرایش به سمت شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای یابند و در کشور ما به اشکال مختلف آموزش‌های مهارتی در آموزش و پرورش در بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می شود.

وی ادامه داد: در یک بخش آموزش های هنرستانی را شاهد هستیم که خود آموزش و پرورش تاسیس می‌کند و تمام مهارت‌ها را در کارگاه‌های تخصصی خودش به صورت تئوری و نظری ارائه می‌دهد و بخش دیگری از آموزش‌های ما در فضای کارگاهی و تخصصی بخش های مختلف خصوصی آموزش داده می شود که 50 واحد مهارتی دانش آموزان که تحت عنوان هنرجو شناخته می‌شوند، در بخش های تخصصی و در محیط کار واقعی در کارخانه ها و کارخانجات مختلف ارائه می شود و دوره‌های مهارتی آموزش می گیرند.

کمرئی با تاکید بر اینکه دانش آموزان این مدرسه؛ هویت حرفه ای خود را متناسب با این نهاد پرورش خواهند داد افزود: این فرصت برای راه آهن جمهوری اسلامی خواهد بود که فرهنگ سازمانی خود را در این بستر که بهترین دوران برای آموزش نیروی انسانی است، ایجاد کنند و نیروی انسانی متفاوت تری را از نظر کیفیت و نوع نگرش در حوزه کار و اشتغال در این عرصه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استانداردها تعریف شده و احداث 6 هنرستان در شش خطه از کشور حرکتی جهادی و نو در این عرصه محسوب می شود و نقطه عطفی در فعالیتهای فی مابین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی خواهد بود و منشاء برکت برای نظام آموزشی کشور بوده تا بتوانیم از رهگذر آن دانش‌آموزان را به نظام اقتصادی و نظام اشتغال پیوند بزنیم و هنرجویانی که تربیت می‌شوند؛ مسیر شغلی مناسبی داشته باشند.

این مراسم با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی؛ علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران؛ پانته آ دری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران و پالیزدار مدیرآموزش و پرورش منطقه 16 به صورت مجازی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم زمان در 6 استان کشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار