فصلنامه علمی و ترویجی تربیت منتشر شد

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از انتشار فصلنامه علمی و ترویجی تربیت ویژه بهار و تابستان 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فصلنامه علمی و ترویجی تربیت منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی گفت: خلق معنا انتخاب ارزش ها و هدفهای متناسب با آن برای هر فرد در مسیر رشد و تعالی از مسائل مهم به شمار می رود.

وی ادامه داد: از این رو تلاش و متولیان و حوزه بهداشت روانی اجتماعی در سطوح مختلف باید متمرکز بر خلق معنای زندگی باشد به طوری که فرد بتواند انگیزه لازم برای زندگی اثر بخش و رضایتمند را در تمامی ابعاد زندگی به درستی تجربه کند.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ادامه داد: در این میان بررسی نیازها دغدغه های ذهنی افراد بر اساس روش های علمی و پژوهشی می‌تواند روشنگر مسیر آینده آموزشی و توانمند سازی باشد.

شکوهی افزود: مطالعه پژوهش‌های انجام شده در سطح منطقه‌ای و استانی و کشوری؛ دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت کشور را قادر می‌سازد تا با آن نظر بیشتری بتوانند مسیر های متناسب با نیاز مخاطبان را شناسایی و آن را اقدام متناسب با آن را به انجام برسانند.

وی گفت: بنابراین ما نیز در صدد هستیم با ارائه مجموعه حاضر گامی کوچک در این مسیر حساس و مهم بردارید و فصلنامه علمی و ترویجی تربیت از جمله انتشاراتی است که در این راستا به چاپ رسیده است.

وی به برخی از عناوین این فصلنامه اشاره کرد و افزود: در این کتاب بررسی اثر بخش برنامه آموزش مهارت های زندگی بر بهبود خودکارآمدی و جرات ورزی در دانش آموزان پایه اول متوسطه، تاثیر بازی های رایانه ای بر میزان همدلی نوجوانان، تربیت شهروند های آینده، بررسی نقش گرایش به اقامه نماز و هوش معنوی بر سلامت روانی دانش آموزان دبیرستانی، پیش بینی تاب آوری شناختی دانش آموزان و مقایسه نگرش به خشونت همدلی و رشد اخلاقی از جمله مواردی است که در این کتاب می توانیم بخوانیم.

این کتاب به وسیله موسسه فرهنگی منادی تربیت منتشر شده است و فصلنامه بهار و تابستان این اداره کل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار