امام جمعه فامنین در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

ویژگی‌های کارگزاران دولت مردمی

تهران (پانا) - امام جمعه فامنین استان همدان تاکید کرد کارگزاری که در رأس امور قرار می‌گیرد باید برنامه‌ریزی داشته باشد؛ دور از ظاهر‌سازی‌ها و بعضی اموراتی باشد که فقط به صورت شکلی و شعاری انجام می‌شود؛ از تجملات فاصله داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌های کارگزاران دولت مردمی

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا مصباح، امام جمعه فامنین درباره ویژگی‌های کارگزاران دولت مردمی گفت: جامعه‌ای با نشاط و پویا است که هدف داشته باشد و در راستای هدف خود حرکت کند؛ تبلور این پویایی و نشاط در فرد جلوه‌گر می‌کند و به تبع آن جامعه هم تحت تأثیر این مقوله قرار خواهد گرفت؛ هر چه هدف متعالی‌تر باشد، فرد و اجتماع هم پاینده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه‌ای پویا و بانشاط داشته باشیم، بالتبع بالاترین تأثیر هدف است که اگر هدف متعالی‌تر باشد و در راستای همان هدف و آرمان حرکت شود، به حتم هم جامعه امیدوار و هم در آن پویایی و نشاط و هم آرمان‌ها در آن تحقق و تبلور پیدا می‌کند.

امام جمعه فامنین، انقلاب اسلامی را شکل گرفته و با هدف توصیف کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی برای خودش چنین هدف قرار داده بود که بتواند هم فرد و هم جامعه را تحت الشعاع قرار دهد؛ تا نشاط به جامعه و فرد تزریق شود.

وی با بیان اینکه حقیقت انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های جهان متفاوت است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است؛ انقلابی که می‌خواهد تمام ابعاد زندگی را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ می‌خواهد فرهنگ را در تمام ابعاد و زوایا درست کند؛ در بحث‌های فرهنگ، اقتصاد، نظامی، دیپلماسی و ابعاد دیگر، انقلاب ما می‌خواهد نقش اساسی داشته باشد.

مصباح، انقلاب هدفمند را نیازمند متولیانی دانست و یادآور شد: انقلاب باید خود را در جامعه الگو قرار دهد و با افکار و مشی خود و اهداف خود هدایت ‌کند و نگاهی آرمانی داشته باشند. این متولیان باید نگاهشان برگرفته از حرکت اصیل انقلابی و حرکت ناب باشد.

وی انقلاب اسلامی را نیازمند کارگزارانی توصیف کرد که آن را به هدف و آرمانش برسانند و در ادامه اظهار داشت: اگر کارگزاران نگاه انقلابی نداشته باشند، نگاهشان از بطن جامعه شکل نگرفته باشد، نگاهشان پسرفت باشد و ارزش‌گذاری و هدف در آن‌ها تبلور نداشته باشد به حتم نمی‌توان به مقاصدی که برای آن هدف ایجاد کردیم، به مقصد برسیم.

وی تصریح کرد: کارگزاران باید کسانی باشند که به انقلاب ایمان و اعتقاد داشته باشند؛ از متن جامعه و هدف‌دار باشند؛ اگر بخواهیم به واقع یک تمدن اسلامی ایجاد کنیم، لازمه این تمدن اسلامی در سایه ولایت فقیه شکل می‌گیرد، باید افرادی را رأس کار بیاوریم که این افراد خودباور، خودساخته و مهذب باشند و بتوانند از توان مدیریتی خود در جامعه استفاده کنند.

مصباح عنوان کرد: مملکت و انقلاب اسلامی زیر سایه ولایت فقیه شکل می‌گیرد؛ اگر ولایت فقیه رأس کار باشد، همه جامعه احساس مسئولیت کنند؛ همانطور که حرکت نبی مکرم اسلام از مسجد شکل گرفت و کانون و محور فعالیت‌های اسلامی مسجد شد و تمام کارهایی که انجام شد از مسجد شروع شد؛ حال اگر ما بخواهیم نیرویی کارآمد داشته باشیم، این نیرو باید تربیت یافته مکتب بندگی خداوند متعال باشد؛ یعنی خدا را بندگی کند و از اصل ولایت تبعیت کند.

وی افزود: اگر ما این نیروها را داشته باشیم، تمام نگاه‌ها به خداوند متعال خواهد بود؛ نگاه به داخل خواهد بود؛ از سویی ایمان کامل می‌تواند به انسان قدرت دهد که این شخصی که در سایه بندگی خدا درس گرفته باشد، یقیناً ایمان هم در جهت این هدف او را کمک خواهد کرد.

امام جمعه فامنین، حرکت جامعه ولایی و جامعه‌ای که بخواهد در راستای تمدن‌سازی حرکت کند را نیازمند اتحاد و انسجام توصیف کرد و گفت: اگر اتحاد و انسجام در یک جامعه نباشد، جامعه به آن هدف و آرمانی که باید برسد نخواهد رسید؛ بایستی یک برنامه‌ای مدون داشته باشد؛ پله پله مراتب را طی کند؛ باید تمام امورات خود را منسجم و دسته‌بندی کند؛ اولویت‌های جامعه را بسنجد.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم کارگزاری را در رأس امور قرار دهیم، اساس کار این است که برنامه‌ریزی داشته باشد؛ دور از ظاهر‌سازی‌ها باشد؛ دور از بعضی اموراتی باشد که فقط به صورت شکلی و شعاری انجام می‌شود؛ از تجملات فاصله داشته باشد.

مصباح با ابراز تأسف از به وجود آمدن تجمل‌گرایی تصریح کرد: چیزی که ما را از حقیقت انقلاب دور می‌کند، بعضی اموری است که اگر به این امور دقت نشود، یعنی مردم‌داری از بین برود، در کنار مردم بودن از بین برود، نگاه‌ها به مردم نباشد؛ از بطن جامعه فاصله گرفته شود، یقیناً می‌تواند به پیکره ضربه اساسی بزند؛ بنابراین باید از هرگونه تجملات و ایجاد هرگونه شکاف طبقاتی جلوگیری شود تا در جامعه اتحاد و انسجام و وحدت و یکرنگی لطمه نخورد که اگر در سایه بندگی خدا نباشد و در سایه ولایت‌پذیری نباشیم و اتکایمان به خدا نباشد، به حتم شکاف عظیمی را ایجاد کرده‌ایم که این شکاف بین صفوف مسلمین خطر عظیمی است.

وی لازمه داشتن جامعه‌ای پویا را اینگونه توصیف کرد: باید مباحث را از بطن و محلی که انسان‌ها شکل می‌گیرند دنبال کنیم؛ مساجد بهترین جا برای کنار هم بودن‌ها و محل ظهور و بروز استعدادها است؛ اگر ما می‌خواهیم انقلابی پویا داشته باشیم، باید در تمام عرصه‌ها مسجد را محور قرار دهیم. ما باید به آن چیزی که نبی مکرم اسلام به ما درس دادند برگردیم؛ حرکت از مسجد با نیروی بسیجی، معتقد و آرمان‌گرا باشد.

امام جمعه فامنین تصریح کرد: اگر تمام مباحث پیش گفته، در مدیریت کشور وجود داشته باشد و کارگزاران آرمان‌گرا، با ایمان و اعتقاد، مسجدمحور، تابع ولایت، متحد، منسجم، منظم در امور، دور از ظواهر، شعار، ظاهرسازی و تجملات باشند و تمام امور را حول محور بندگی خدا قرار دهند، به حتم این دولت مردمی خواهد بود، باعث نشاط و پویایی جامعه خواهد شد و یک الگو نه تنها برای داخل بلکه برای تمام کشورهای اسلامی و آزادگان جهان می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز تحقق یک تمدن اسلامی در سایه امام عصر(ع) باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار