مراجعه مردم اصفهان 50 درصد کمتر از ظرفیت مراکز واکسیناسیون کروناست

اصفهان (پانا)- مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت مراجعه مردم استان برای دریافت واکسن کرونا کمتر از ظرفیت فراهم‌شده در مراکز واکسیناسیون است و از آن‌ها درخواست می‌شود که هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه مردم اصفهان 50 درصد کمتر از ظرفیت مراکز واکسیناسیون کروناست

رضا فدایی مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت مراکز واکسیناسیون استان اصفهان در زمان حاضر حدود ۱۱۰ هزار دُز در روز است اما به‌طور متوسط روزانه حدود ۶۰ هزار نفر به مراکز تجمیعی و پایگاه های بهداشت مراجعه می کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص موج بعدی کرونا، اظهار کرد: برای اینکه افراد دیگری را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست ندهیم باید از این فرصت فراهم شده برای دریافت واکسن کرونا استفاده کرده و هر فردی که تا کنون مراجعه نکرده هرچه سریعتر اقدام کند.

فدایی ادامه داد: افرادی که امروز برای دریافت واکسن اقدام نمی‌کنند ممکن است کسانی باشند که در موج بعدی کرونا منتظر خالی ماندن تخت های بیمارستانی بمانند.

وی با بیان بیشترین رکورد تزریق روزانه واکسن در استان اصفهان حدود ۹۰ هزار دز در روز، تصریح کرد: این آمار متغیر است، اما در چند روز اخیر روند مراجعه مردم کمی کاهشی شده است.

فدایی با تاکید بر اینکه این موضوع باید بررسی و آسیب شناسی شود، اضافه کرد: ما از رسانه ها می خواهیم که مردم را برای مراجعه هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون تشویق کنند.

همچنین مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال در استان نوبت اول واکسن و حدود ۸۵۰ هزار نفر ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند، گفت: در زمان حاضر واکسیناسیون دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال نیز انجام می شود و تاکنون بیش از ۲۲ درصد آنها برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه برای افراد ۱۵ تا ۱۸ سال واکسن سینوفارم تزریق می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که در موج پنجم کرونا به کووید-۱۹ مبتلا شدند می توانند یک ماه پس از بهبودی برای دریافت واکسن اقدام کنند.

فدایی درباره اینکه برخی افراد فقط کارت واکسن دریافت می کنند، اما با ترفندهایی واکسن را نمی زنند، توضیح داد: در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هر چهار خط (لاین) یک ناظر دارد و آنها با بازرسی های مداوم بر روی این موضوع نظارت می کنند که فردی بدون تزریق واکسن، کارت آن را نگرفته باشد و تاکنون در حد مقدور تلاش کردیم که از این رفتار پیشگیری کنیم.
استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت نارنجی (پُرخطر) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار