قاضی‌زاده هاشمی: وجود زنگ ایثار و شهادت توجه دادن جامعه به داشته‌های خود یعنی جوانان بصیر است

حدود ۸۶ هزار دانش‌آموز از بین ۱۵ میلیون دانش‌آموز ایثارگر و ۶۴ درصد آنان ممتاز هستند

تهران (پانا) - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه از بین ۲۳۰ هزار شهید دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز هستند گفت عمده این بچه‌ها دبیرستانی بودند و خود با انتخاب به جنگ رفتند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
قاضی‌زاده هاشمی: وجود زنگ ایثار و شهادت توجه دادن جامعه به داشته‌های خود یعنی جوانان بصیر است

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد مبشر منطقه ۶ تهران ضمن ابراز خرسندی از اینکه با همکاری سرپرست آموزش و پرورش این زنگ به صورت مستقل در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی قرار داده شده است اظهار کرد: شهید علی لندی این روزها الگو شد؛ تمام بچه‌های هم نسل من که جنگ را درک کرده اند در ایام نوجوانی تجربه جنگ را دارند بیشترین شهید ما در بین اقشار مختلف در حوزه فرهنگ است.

وی با اعلام اینکه از بین ۲۳۰ هزار شهید دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز هستند افزود: عمده این بچه‌ها دبیرستانی بودند و خود با انتخاب به جنگ رفتند. در جنگ ما تعداد شهرهای درگیر شده بسیار کم بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما باید به موضوع جنگ و دفاع مقدس توجه داشته باشیم. وجود زنگ ایثار و شهادت توجه دادن جامعه به داشته‌های خود یعنی جوانان بصیر است تا انتقال پیام به نسل‌های بعد نیز اتفاق بیفتد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: حدود هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد داریم امیدواریم شکل اداره و فعالیت آن نیز تغییراتی کند زیرا دستور ایجاد مدارس شاهد دستور حضرت امام (ره) است.

قاضی زاده هاشمی خبر داد حدود ۸۶ هزار دانش‌آموز از بین ۱۵ میلیون دانش‌آموز ایثارگر و ۶۴ درصد آنان ممتاز هستند؛ از این افراد ۱۰۵ نفر بدون سهمیه رتبه دو رقمی کسب کردند.

گفتنی است در این مراسم از چند خانواده شهید تقدیر و تجلیل و از تمثال دانش‌آموز شاخص کشوری از استان همدان، محمدرسول رضایی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار