رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیران جدید چهار کشور در تهران؛

حقایق ایران را همانگونه که هست به مقامات خود منعکس کنید

تهران (پانا) - سفیران جدید سه کشور بلاروس، انگلیس، سریلانکا و اتریش استوارنامه خود را تقیم رئیس‌جمهوری اسلامی ایران کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
حقایق ایران را همانگونه که هست به مقامات خود منعکس کنید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس در تهران، با اشاره به ملاقات هفته گذشته خود با رئیس‌جمهور بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، افزود: فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های تجاری دو کشور می‌تواند در تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و بلاروس موثر باشد.

رئیسی در ادامه به درخواست سفیر بلاروس برای تایید مدارک دانشگاهی این کشور در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور تعدادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های بلاروس لازم است برای این مشکل تدبیر مناسب اتخاذ شود.

سفیر بلاروس: آماده‌ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم

"دمیتری کالتسوف" سفیر جدید بلاروس در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را دیرینه و دوستانه خواند و با اشاره به اینکه در آستانه سی‌امین سال برقراری روابط هستیم، گفت: ماموریت اصلی من توسعه روابط دو کشور است و همه تلاش خود را برای تحقق این هدف بکار خواهم بست.

کالتسوف با بیان اینکه بلاروس همیشه دوست ایران بوده و خواهد بود، تاکید کرد: آماده‌ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی را فراهم کنیم.

رئیسی: برای توسعه روابط با سریلانکا هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد

سید ابراهیم رییسی همچنین روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه "ویشوانات آپونسو" سفیر جدید سریلانکا در تهران، ‌گفت: هیچ محدودیت و مانعی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و انتقال تجربیات بویژه در حوزه فنی و مهندسی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور افزود: با فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور می‌توان گام‌های جدیدی در توسعه روابط ایران و سریلانکا بویژه در حوزه اقتصادی برداشت.

سفیر سریلانکا: سریلانکا همواره حامی دولت و ملت ایران بوده و خواهد بود

سفیر جدید سریلانکا در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به آیت‌الله رئیسی، روابط دو کشور را دیرینه و تاریخی دانست و گفت: سریلانکا همواره در مجامع بین‌المللی حامی دولت و ملت ایران بوده و خواهد بود.

آپونسو، همچنین با اشاره به ظرفیت‌های توسعه سطح روابط دوجانبه، خواستار توسعه و تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور بویژه در بخش‌های انرژی، بازرگانی و تجاری شد.

رئیسی: ایران با همه کشورها بنای همکاری دارد اما این همکاری باید براساس احترام متقابل باشد/ جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود و هیچ حرف نادرست و برخلاف حق را نمی‌پذیرد/ امروز حقوق بشر به یک حربه سیاسی برای ضربه زدن به کشورها تبدیل شده است/ حقایق ایران را همانگونه که هست به مقامات خود منعکس کنید

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در ادامه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید انگلیس در تهران، استقلال و آزادی را شعار اصلی مردم ایران خواند و تاکید کرد: کشور ما حقیقتا مستقل است و استقلال ما ادعایی نیست. شما با توجه به آشنایی خوبی که به زبان فارسی دارید، باید مفهوم واقعی این کلمات در ایران را برای دولتمردان خود تبیین کنید.

رئیسی تاکید کرد: روح استقلال و آزادی‌خواهی در وجود ملت ایران است و هروقت احساس کنند که کشورهای دیگر زورگویی می‌کند، زیر بار زور نمی‌روند و عکس‌العمل نشان می‌دهند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بهترین روش برای کارکردن و همکاری با ایران رعایت اصل احترام متقابل است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی هیچ حرف نادرست و برخلاف حق را نمی‌پذیرد و اروپا و غرب براساس تجربیات خود باید به ایران به عنوان یک کشور مستقل نگاه کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر به یک حربه سیاسی برای ضربه‌زدن به کشورها تبدیل شده است خاطرنشان کرد: ما خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان براساس باورها و اعتقادات دینی احترام بگذاریم و شما می‌دانید خیلی از مدعیان حقوق بشر، چه رفتاری با ملت خود دارند.

رئیس‌جمهور خطاب به سفیر جدید انگلیس در تهران، گفت: حقایقی را که در ایران مشاهده می‌کنید به درستی و واقعی به کشور خود منعکس و منتقل کنید.

سفیر انگلیس: هدف اصلی من تلاش برای بهبود روابط دو کشور با نگاهی مثبت و سازنده است

"سایمون شرکلیف" سفیر جدید انگلیس در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به آیت‌الله رئیسی، با بیان اینکه برای دومین بار و بعد از ۲۰ سال در ماموریتی جدید به عنوان سفیر به تهران سفر کرده است، گفت: تجربه و شناخت خوبی از ایران دارم و هدف اصلی من تلاش برای بهبود روابط دو کشور با نگاهی مثبت و سازنده است.

شرکلیف با اشاره به تاریخ روابط انگلیس و ایران ابراز امیدواری کرد که دوره جدیدی از روابط بین دو کشور ایجاد شود و برای تحقق این هدف نقش خود را به خوبی ایفا کند.

آیت الله رئیسی هنگام دریافت استوارنامه سفیرجدید اتریش:

رئیسی: تحریم نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها شود/ فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است

ابراهیم رئیسی همچنین پس از دریافت استوارنامه "ولف دیتریش هایم" سفیر جدید اتریش در تهران، با اشاره به روابط خوب دو کشور، افزود: ایران برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با اتریش و سایر کشورها کاملا آمادگی دارد و موانع هرگز ما را متوقف نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه تحریم‌های اعمال شده ضد ملت ایران را ظالمانه و غیرقانونی دانست و تصریح کرد: اگرچه تحریم مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند اما نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها باشد.

رئیسی افزود: باتوجه به گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران، اعمال تحریم، کاملا واهی و بی‌اساس است ضمن اینکه تهران در برجام به همه تعهداتش عمل کرد اما این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهداتشان متعهد نبودند.

رئیسی با اشاره به قدردانی سفیر اتریش درخصوص میزبانی ایران از پناهجویان افغانستانی اظهار داشت: آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه سیاست و اقدامات آمریکا دراین کشوراست و ما در چنین شرایطی با نگاه انسانی و اسلامی میزبان مهاجران افغانستانی هستیم.

رئیس‌جمهور افزود: با توجه حضور میلیونی پناهجویان افغانستانی در ایران، کشورهای اروپایی به وظیفه خود عمل کنند و اتریش باید این موضوع را به آنها گوشزد کند.

سفیر اتریش: به‌دنبال گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم

سفیر جدید اتریش نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به آیت‌الله رئیسی، به روابط سازنده کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: اتریش بدنبال گسترش همکاری‌های دو کشور بویژه در حوزه تامین مالی و مبادلات اقتصادی است و در دوره تحریم نیز توانستیم برخی از پروژه‌های دوجانبه را به نتیجه برسانیم.

ولف دیتریش هایم،‌ گفت: بسیار مشتاق هستیم که براساس چارچوب‌های مورد تایید، سطح روابط و تبادلات دو کشور را گسترش دهیم.

وی با قدردانی از اقدام جمهوری اسلامی ایران در میزبانی مهاجرین افغانستانی اظهارداشت: دولت اتریش از رفتار بشردوستانه و خدمات ایران به پناهجویان بویژه در شرایط حساس، کاملا آگاه است و از آن قدردانی می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار