اگر تلفن سامسونگ دارید مراقب این اشکال باشید

تهران (پانا) - تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ اخیرا با مشکلی مواجه شده‌اند که احتمالا آسیب‌زا به نظر می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر تلفن سامسونگ دارید مراقب این اشکال باشید

به‌گزارش ایرنا، بسیاری از کاربران به سراغ گوشی‌های سامسونگ می‌روند چراکه کیفیت قابل قبولی دارند و همواره مطمئن به نظر می‌رسند. اما اخیرا مشکلی برای تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ ایجاد شده که احتمالا می‌تواند بسیاری از کاربران این تلفن‌های هوشمند را تحت خطر قرار دهد. ظاهرا تعدادی از تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ به صورت ناگهانی ری‌استارت می‌شوند. اگرچه هنوز این مشکل توسط سامسونگ تایید نشده اما به نظر می‌رسد برخی از کاربران ممکن است با آن مواجه شوند.

تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ از محبوب‌ترین محصولات این شرکت هستند. چراکه بیشتر کاربران تلفن‌های هوشمند که خواهان خرید محصولات سامسونگ هستند، توانایی هزینه‌های چند صد دلاری برای خرید پرچمداران این شرکت کره‌ای را ندارند. بنابراین ترجیح می‌دهند تا گزینه‌های ارزان‌تر را خریداری کنند که در گروه تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ قرار می‌گیرند. بنابراین احتمال آن‌که بخش قابل توجهی از کاربران سامسونگ با این مشکل مواجه شوند، وجود دارد.

مشکلی که فعلا راه حل ندارد

معمولا وقتی مشکلی برای محصولات سامسونگ ایجاد می‌شود، این برند کره‌ای خیلی سریع وارد عمل می‌شود و راه حلی برای این مشکل پیدا می‌کند. اما مشکل ری‌استارت‌شدن تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ هنوز حل نشده و به نظر می‌رسد سامسونگ مدتی درگیر آن باشد. ظاهرا برخی از تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ به صورت ناگهانی ری‌استارت می‌شوند و پس از آن دوباره در دسترس قرار می‌گیرند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ ثانیه‌هایی پیش از حد ری‌استارت‌شدن به صورت کامل هنگ می‌کنند و سپس از دسترس خارج می‌شوند.

کاربران مدل‌های گلکسی M30s، گلکسی M31، گلکسی M31s، گلکسی A50، گلکسی A50s و گلکسی A51 در هندوستان مدعی شده‌اند که تلفن هوشمندشان وارد فرایند خسته‌کننده‌ای از ری‌استارت‌های پیاپی شده و به مرور زمان غیرقابل تحمل می‌شود. مشکل اما پیچیده‌تر از این صحبت‌ها به نظر می‌رسدو. چراکه برخی از کاربران تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ مدعی شده‌اند که تلفن هوشمند آن‌ها پس از مدتی ری‌استارت‌شدن در نهایت حتی روشن هم نمی‌شود و در صفحه بارگذاری اولیه باقی می‌ماند. نماینده‌های رسمی سامسونگ در هند این مشکل را تایید کرده‌اند اما فعلا راه حلی برای آن دیده نشده است.

راه حلی مرگ‌آور

ظاهرا این مشکل نخستین بار حدود دو ماه پیش در تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ دیده شده است. کاربرانی که برای درست‌کردن این مشکل به نمایندگی‌های سامسونگ مراجعه کرده‌اند با ادعای عجیبی مواجه شده‌اند؛ مادربرد تلفن هوشمند آن‌ها خراب شده و باید تعویض شود. هزینه تغییر مادربرد تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ که با مشکل ری‌استارت مواجه شده‌اند حدود ۱۰۰ دلار گزارش شده که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد. خیلی از کاربران امیدوار هستند تلفن هوشمندشان با چنین مشکلی مواجه نشود چراکه دوست ندارند این هزینه که هیچ ارتباطی با تصمیم‌های آن‌ها نداشته را پرداخت کنند.

دلیل این مشکل چیست؟

با توجه به مدل تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ که با این مشکل مواجه شده‌اند، نکته جالبی دستگیر ما می‌شود. همه این مدل‌ها از دو پردازنده اگزینوس ۹۶۱۰ و ۹۶۱۱ استفاده می‌کنند. اگرچه هنوز مشخص نیست که این مشکل ریشه در پردازنده این تلفن‌های هوشمند دارد یا نه اما باید مراقب این نکته هم باشید. نکته مهم ماجرا آن است که چنین مشکلی تنها در هند گزارش شده اما به هر حال اگر از تلفن‌های هوشمند سری A و سری M سامسونگ و مدل‌های مخصوص گلکسی M30s، گلکسی M31، گلکسی M31s، گلکسی A50، گلکسی A50s و گلکسی استفاده می‌کنید، باید مراقب تلفن هوشمند خود باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار