مسافرت‌ها؛ بهانه خیز ششم کروناست

رشت (پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با ابراز نگرانی از افزایش مسافرت‌ها به گیلان در روزهای اخیر، گفت مسافرت همراه با تردد و تجمع و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مسافرت‌ها؛ بهانه خیز ششم کروناست

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی  مقدم با ابراز نگرانی از افزایش مسافرت ها به گیلان در روزهای اخیر، افزود: آمار نزولی کرونا بسیار شکننده بوده و هرگونه سهل انگاری می تواند ما را وارد خیز ششم کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونای دلتا با کرونای ووهان در سرایت پذیری تفاوت دارد، تصریح کرد: هر فرد مبتلا به ویروس اولیه کرونا تا سه نفر را مبتلا می کرد، اما در نوع جهش یافته دلتا به ازای هر یک نفر، شش نفر مبتلا می شوند و بنابراین احتمال افزایش تصاعدی بیماران وجود دارد.

دهنادی مقدم، با تاکید بر لزوم ایجاد ایمنی نسبی جامعه در مقابل دلتاکرونا، خاطرنشان کرد: واکسن کرونا حداقل ۸۵ درصد جامعه را باید پوشش دهد و هنوز به این عدد نرسیده ایم، بنابراین اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی دوچندان است.

وی با بیان اینکه ماسک، افراد را در مقابل کرونا بیمه می کند، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف گیلان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تعداد افرادی که هر دو دز را دریافت کرده اند از ۲۵ درصد گذشته است.

دهنادی مقدم، مسافرت را همراه با تردد و تجمع و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی دانست و بیان کرد: مسافرت عواقب دارد و می تواند بهانه افزایش ناگهانی بیماران شود و حداقل انتظار ما از مردم رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار