سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تمام تلاش‌ها بر آموزش حضوری دانش‌آموزان متمرکز شده است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد تمامی تلاش‌ها بر فراهم کردن آسایش جسمی و روانی دانش‌آموزان به منظور تشکیل کلاس‌های حضوری متمرکز شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام تلاش‌ها بر آموزش حضوری دانش‌آموزان متمرکز شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، حسن شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان ماندگار قدس قم با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز و 4هزار فرهنگی شهید اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآوری ایثارگری و مقاومت ملت بزرگ ایران است که به بهترین وجه در برابر استکبار جهانی ایستادند و امروز ما در همه عرصه ها، شاهد آثار آن ایثارگری ها هستیم.

وی با بزرگداشت یاد دانش آموز فقید «لندی» خاطرنشان کرد: این دانش آموز عزیز نمونه ای از ایثار دهه هشتادی های کشورمان را نزد جهانیان به نمایش گذاشت.

شربتدار با تاکید بر اهمیت تحصیل حضوری دانش آموزان به لحاظ مسائل تربیتی و آموزشی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی نمی تواند جای دانش آموز را در مدرسه پر کند و هیچ مکانی حتی خانه، برای دانش آموز به اندازه مدرسه اهمیت ندارد.

وی با اشاره به ارائه آموزش های مجازی در زمان کرونا، ابراز کرد: هر چند آموزش ها بی وقفه انجام شد اما از حیث عدم حضور دانش آموزان در کلاس و مدرسه، دچار آسیب های فراوانی شده ایم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام تلاش ها بر سلامت جسمی و روانی متمرکز شده تا محیط ایمنی را برای آموزش حضوری و حضور حداکثری دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

وی با تقدیر از مدیرکل و مجموعه معلمان و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان در خصوص آمادگی بازگشایی مدارس، خاطرشان کرد: در بررسی های صورت گرفته، استان قم بدلیل اعمال مدیریت راهبردی، در بسیاری از شاخص های کشوری بخصوص شاخص های آمادگی برای آغاز سال تحصیلی، سرآمد بوده و این مهم، از نتایج تلاش های شبانه روزی و ارزشمند همکاران ما در آموزش و پرورش استان قم محسوب می شود.

شربتدار در بخش دیگری از سخنان خود، راه اندازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور به منظور دریافت خدمات روانشناسی از سوی دانش آموزان در صورت لزوم، طرح همدل، صدای مشاور در مدارسی که مشاور ندارند، طرح همیار مشاور با حضور 96 هزار دانش آموز پایه هفتم تا دوازدهم و تیم فوریت های روانی اجتماعی را از جمله برنامه ها و طرح های وزارت به منظور زمینه سازی آموزش مطلوب حضوری دانش آموزان در ایام کرونا برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار