جشنواره فیلم کودک غیرت و ایثار علی لندی قهرمان ملی را پاس خواهد داشت

اصفهان ( پانا) - دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان در پیامی به‌مناسبت درگذشت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای تصریح کرد جشنواره فیلم کودک و نوجوان و پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم کودک غیرت و ایثار علی لندی قهرمان ملی را پاس خواهد داشت

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش روز شنبه افزود: نوجوانان پر شور این مرز و بوم، در عرصه علم و عمل، همواره، نگاه منتظر تاریخ را خیره خود ساخته اند.

وی تاکید کرد: در ایامی که مردمِ ایران زمین، از یکسو، در اربعینِ سالار شهیدان به سوگ نشسته‌اند و از دیگرسو، یاد و خاطره سلحشوران هشت سال دفاع مقدس را احیا می‌کنند، شاهد خلق حماسه دیگری از سوی نوجوان آسمانی شده هستیم. علی لندی، متولد دهه ۸۰ فرزند برومند ایذه‌ای که ایثارگرانه، دل، به آتش زد و در قامتی پهلوانانه، خود را به کاروان مردان و زنان زلال این سرزمین رساند.

تابش افزود: امسال هنرمندان در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان و پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهند داشت.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میان‌سال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ فرد نیازمند را نجات دهد.

این نوجوان فداکار و قهرمان ملی با سوختگی حدود ۹۰ درصد و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام‌شده بود و به دلیل سوختگی زیاد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار