قهرمان دهه هشتاد دنیا را کامل ندیده پرکشید

فشافویه (پانا) - این روزها سرخط بسیاری از خبرها نقل نوجوان شجاع ۱۵ساله اهل ایذه است که برای نجات دو خانم در میان آتش رفت و خود دچار ۹۱درصد سوختگی شد، پس از مدتی در بیمارستان بستری بودن پر کشید.

کد مطلب: ۱۲۱۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
قهرمان دهه هشتاد دنیا را کامل ندیده پرکشید

علی لندی، نوجوان ۱۵ساله‌ای بود که با شجاعتش به ما فهماند هنوز هستند کسانی که مانند شهیدان بهنام محمدی و حسین فهمیده ایثار و ازخودگذشتگی کنند و هستند دانش‌آموزانی که در زمان بحران با سن کم جگردار‌تر از صد مرد وارد میدان شوند.

نوجوان قهرمانی که امروزه نامش بر زبان همه‌ است را نباید یادش را بعد از گذشت چند روز و گذشتن نسیمی آرام، در خاطرامان گم کنیم؛ نام و یاد دلاورمردان و قهرمانان کوچک با دل بزرگ مانند علی باید همیشه جاودان بماند.

در کتاب‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم‌های زیادی قصه‌ قهرمانان غیرواقعی و ساختگی را تماشا کردیم، اما حالا در میان خودمان قهرمان واقعی را دیدیم که با وجود سن کمی که داشت نشان داد که دلش خیلی بزرگ‌تر از چیزی بود که ما فکر می‌کردیم؛ بنابراین کوچک‌ترین کاری که ما می‌توانیم برای این قهرمان واقعی و دلیر انجام دهیم این است که نام او را در تاریخ زنده نگه‌ داریم.

نام علی لندی، حرکت تاریخی و جوانمردانه‌اش را باید در کتاب‌های درسی در کنار نام دیگر شهدای نوجوان، در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها ثبت کرد تا تاریخ از قهرمان نوجوان ما به نیکی یاد کند.

خبرنگار: علی حاجم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار