انقلاب اسلامی ما محصول اندیشه عاشورایی است

قرچک(پانا)- امام‌جمعه شهرستان ‌قرچک گفت پیام شهدا به مسئولین این است که به نهاد مقدس آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای دهند، زیرا خط مقدم جبهه مورد نظر دشمنان، آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی ما محصول اندیشه عاشورایی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی، امام‌جمعه شهرستان‌قرچک در نماز جمعه امروز که با حضور حامد صبوری مسئول پارلمانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در خطبه اول اظهار کرد: شما مردم نیک‌سیرت را به تقوای ‌الهی که عامل سعادت و پیروزی است دعوت می‌کنم، تنها راه نجات از هواهای نفسانی دارا بودن تقواست که سرانجام آن نزدیکی به نصرت الهی و مقام‌ جاودان رستاخیز است.

اسماعیلی، ضمن اشاره به خطبه ۲۳۰ نهج البلاغه، تشریح کرد: تقوای الهی کلید هر در بسته و عامل آزادگی از بردگی و نجات از هلاک و ذخیره رستاخیر است.

وی به سه نشانه مهم متقین اشاره کرد و گفت: از نشانه‌های متقین می‌توان به ظلم ناپذیری و ستم‌نکردن و عدم تحمل ظلم به مظلوم اشاره داشت، باید توجه کرد که اصلاح جامعه توسط متقین صورت میگیرد.

امام جمعه شهرستان‌قرچک قیام امام‌حسین(ع) را برگرداندن نشانه‌های دین اسلام دانست و اذعان ‌کرد: شیعه حسینی تمام اهدافش در جهت اسلام ناب محمدی(س) قرار دارد تا بتواند امور جامعه اصلاح شود و به واجبات عمل کند.

وی ادامه داد: هنگامی می‌توانیم ادعا کنیم حسینی هستیم که به مسائل جامعه بی تفاوت نباشیم اگر منطق امام حسین فراموش شود تمام فضیلت ها از بین می‌رود و دنیا عرق در ظلم و فساد می‌شود، چه بسا در نبود عاشورا، انسانیت و اسلام از بین میرفت.

اسماعیلی انقلاب‌اسلامی را محصول تفکر عاشورایی دانست و مطرح کرد: شکل قیام امام راحل(ره) همچون شکل قیام امام حسین‌(ع) و نوع یاوری یاران امام همچون نوع امام یاوری سیدالشهدا(ع) بود.

امام جمعه شهرستان‌قرچک عامل پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را حاکم بودن اندیشه عاشورایی در جامعه دانست و گفت: تمام مردم سرزمین ایران، باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که پس از جنگ اسلوب انسانی و فضایل را فراموش و یا ترک کردیم، این مسئله تاسف‌آور است.

او به همدلی و اسنجام و اتحاد رزمندگان در جنگ اشاره کرد و افزود: اگر این یکرنگی‌ها ادامه داشت چه بسا فریب دشمن را نمی‌خوردیم و سرمایه‌های‌میهن را ناکارآمد نمی‌پنداشتیم و حال در نقطه ای بهتر قرار می‌گرفتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیلی، دفاع مقدس را بزرگترین دانشگاه علوم و فنون معرفی و عنوان کرد: این دانشگاه ارائه کننده دروس اخلاقی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فرهنگی و بود که امروزه نتوانستیم از این جنگ تمام‌نشدنی خوب بهره ببریم.

این مقام مسئول تمام گروه‌های مجاهد در جنگ را گنجی بزرگ دانست و تصریح کرد: فرماندهان، زنان خانه‌دار در پشت جبهه مردان‌ بسیجی، خانواده‌های شهدا اسوه های برتر انقلابی و گنجی عظیم بودند.

پدر معنوی شهرستان‌قرچک فراموش کردن این فداکاری‌ها را ناشایست دانست و افزود: اینها نباید فراموش شوند بلکه باید از این مسائل یاد کرد، رزمندگانی که انقلاب را مدیون خود نمیدانند و از سهام خواهی حرف نمی‌زنند و نمی‌گویند که در جنگ نقش داشتند، اینها از برکت اسلام هستند، ویژگی های انها اعم از اخلاص و تواضع و توسل عاشقانه شان به اهل بیت(ع) ستودنی است.

وی به ۳۵ هزار دانش‌آموز شهید بسیجی اشاره کرد و ادامه داد: همه این مسائل ارزشمند درس است و می‌تواند در جبهه انقلاب یاریگر ما باشد، اگر ملاک ها و روشهای موجود به شکل اتحاد دوران دفاع مقدس بازگردد مشکلات بدنه جامعه حل می‌شود.

اسماعیلی شناخت مبانی و اهداف دفاع مقدس را مهم دانست و در خطبه دوم اذعان کرد: از تمامی فرهنگیان تشکر می‌کنم، زیرا با مجاهدت خالصانه خود به خدمت می‌پردازند، اگر شهدا پیامی به ما داشته باشند آن این است که آموزش و پرورش را نجات دهیم، زیرا خط مقدم جبهه مورد نظر دشمن آموزش و پرورش است.
امام جمعه شهرستان قرچک، دانایی را محصول عقل و علم دانست که خدا خالق آن است و خاطرنشان کرد: دانش باید در مسیر نورانی قرار گیرد، اگر هدف نجات آدم ها باشد گنجی تمام نشدنی ایجاد می‌شود. این گنج ۴۰هزار دانش‌آموز و فرهنگی است که کلاس‌های آرام را رها و به میدان دفاع شتافتند و سرانجام بهترین کلاس‌ها را ایجاد کردند.

خبرنگار دانش‌آموز: راضیه ‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار