مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ‌قرچک:

هیچ تعلیم و تربیتی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد

قرچک(پانا)- مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ‌قرچک گفت جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان باید شهیدان را به عنوان اسوه و الگوی بی‌بدیل زندگی خویش بشناسند و از منش و روش زندگی آنان درس بیاموزند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
هیچ تعلیم و تربیتی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد

حامد صبوری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب‌اسلامی اظهار کرد: شهدا ستارگان درخشان همیشه تاریخ بشریت هستند که همه ما مدیون و مرهون جان‌فشانی‌های آنان و خانواده معظم آنها، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در میهن ایران اسلامی هستیم.

صبوری خاطر نشان کرد: عزت، اقتدار، استقلال و امنیت میهن اسلامی‌مان را مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های جوانان مومن و متدین هستیم که با شهادت و خون پاک خود نهال آسمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری کردند.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به نقش بسیار موثر تربیتی ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید شهیدان را به عنوان اسوه و الگوی بی بدیل زندگی خویش بشناسند و از منش و روش زندگی آنان درس بیاموزند.

او تصریح کرد: دشمن در اتاق فکر خود با طراحی‌های خصمانه و ایده‌های شوم خود، به دنبال حذف آموزه‌های ایثارگری و شهادت در جوامع جبهه مقاومت به ویژه ایران اسلامی است و سند ننگین و استعماری ۲۰۳۰ نمونه و سندی از این افکار پلید دشمنان است که با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت بزرگ ایران و آگاهی جامعه بصیر فرهنگیان و دلسوزان فرهنگی کشور نقشه دشمنان خنثی شد.

این مقام مسئول حسن طلیعه و هدیه فرهنگی آغازین دولت سیزدهم به ملت بزرگ و با تمدن ایران اسلامی را ابلاغ قانون لغو اجرای این سند ننگین که پایه های فرهنگی اعتقادی و تربیتی آینده کشور عزیزمان را نشانه گرفته بود برشمرد و تصریح کرد: به نمایندگی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور از آیت‌الله رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهت ابلاغ این مصوبه مهم و بر زمین ماندن شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به مخاطرات تربیتی و آموزشی تعطیلی مدارس به جهت شیوع بیماری کرونا پرداخت و بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای آغازین شیوع کرونا تلاش کرد آموزش در کشور تعطیل نشود. با همکاری خوب صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ایران راه اندازی مدرسه تلویزیونی نیز انجام شد و با راه اندازی شبکه داخلی‌شاد و همچنین توزیع بسته‌های آموزشی سعی کردیم لطمات آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس کاسته شود، باید پذیرفت که هیچ چیز جای تعلیم و تربیت حضوری را در محیط آموزشی و کلاس نمی‌گیرد.

وی در ادامه تشریح کرد: امروز همه ما اعم از مسئولین و والدین دانش آموزان باید به بازگشایی آرام و تدریجی و ایمن مدرسه کمک کنیم.

صبوری تغییر سبک زندگی و عادات اجتماعی همچون نظم پذیری، سحرخیزی، معاشرت با دوستان و مهمتر از همه عادت به فضای مجازی را از صدمات ادامه روند تعطیلی مدارس برشمرد و تاکید کرد: همه ما خود را موظف به دوراندیشی و آینده‌نگری عمیق برای نسل آینده کشور می دانیم و به همین جهت با دستور ریاست محترم جمهور و همکاری خوب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون دانش آموزان آغاز شده و در این مرحله دانش آموزان دوره اول متوسطه و دوم واکسینه شده و سپس با ورود واکسن کودکان به کشور امیدواریم واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز آغاز شود.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: آغاز سال تحصیلی و روند آموزشی دانش‌آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی ایران و فضای مجازی شبکه شاد از فردا آغاز می‌شود و برای بازگشایی مدارس یک سیاست مهم اتخاذ کرده و آن بازگشایی آرام و تدریجی را با اطمینان از سلامتی دانش آموزان است که سلامتی دانش آموزان در آن مهم ترین اولویت ماست.

وی ادامه داد: سناریوهای مختلفی نیز از قبیل بازگشایی مدارس با جمعیت کم روستایی و عشایری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب در مرحله اول و بازگشایی گروهی برای مدارس با جمعیت متوسط و استفاده از دو روش مجازی و حضوری وجود دارد و نهایتاً بازگشایی مدارس با جمعیت زیاد در آینده و با کمک و تصمیم انجمن اولیا و مربیان طراحی کرده‌ایم، در این گروه‌ها از روش حضوری، مجازی و تکمیلی بهره‌مند خواهیم شد و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی نیز به مدارس ابلاغ شده و نیازمند همراهی و همکاری والدین و اولیای دانش آموزان خواهد بود.

صبوری در ادامه ضمن تشکر از همه معلمان و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور بیان کرد: معلمان در این دوره در خط مقدم جبهه مبارزه با این بیماری منحوس غیرتمندانه ایستادند و نگذاشتند این بیماری نظام آموزشی و تربیتی کشور را تعطیل کند.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: همه مردم و مسئولان قدرشناس تلاش این عزیزان هستند، خوشبختانه هفته گذشته نیز با نهایی شدن و بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، این طرح جهت ارائه نظر کلیه نمایندگان در سامانه مجلس بارگذاری و پس از فرصت ۱۰ روزه در نوبت بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

صبوری در پایان گفت: این لایحه در آینده منجر به بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و بالا رفتن سطح توانمندی ها و شایستگی‌های معلمان عزیز و همچنین موجب بهبود وضعیت معیشتی و حقوق این جامعه فداکار و آینده‌سازان میهن اسلامی خواهد شد.

خبرنگار دانش‌آموز: راضیه ‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار