احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث می‌شود.

او اظهار کرد: با آغاز طرح‌های مختلف و ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی بویژه اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسعه بزرگراه‌ها در این استان محقق خواهد شد.

حیدری ادامه داد: برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده، بطوریکه با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور - درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل - سرچم تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجراست افزود:این پروژه‌ها به تدریج تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

او افزود: در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.

حیدری با بیان اینکه ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اصلی استان دارای ردیف ملی است، گفت: در سال ۹۶ مقدار ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان پیوست بودجه داشت که این رقم در سه سال اخیر به ۵۳۶ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه جاده اردبیل - سرچم به طول ۱۷۷ کیلومتر تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود، اظهارکرد: ۴۲ کیلومتر باقیمانده از مسیر اردبیل - سرچم نیز در حال مطالعه است و تا سه سال آینده اجرا خواهد شد.

گفتنی است:استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار