دبیر کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان:

ورزش تضمین کننده سلامت جسم و روح است

تهران (پانا) - دبیر کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان معتقد است همانطور که ورزش تضمین کننده سلامت جسم و روح است، بر آرامش روان مردم مخصوصا قشر جوان نیز تأثیر زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ورزش تضمین کننده سلامت جسم و روح است

مبینا سبزه علی؛ دبیر کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان در گفت و گو با پانا گفت: «همانطور که می دانید ورزش تضمین کننده سلامت جسم و روح است و ورزش بر آرامش روان مردم خصوصا قشر جوان تأثیر زیادی دارد. به اصطلاح عقل سالم در بدن سالم است و سلامت در جامعه بسیار حائز اهمیت است.»

وی ادامه داد: «یکی از مسائل جامعه که باعث ایجاد نابهنجاری های اخلاقی شده این است که جوانان ما به اصطلاح بسیار کم حوصله هستند و با توجه به فضای مجازی که در آن بدون هیچ کنترلی قرار گرفته اند، روزانه تعداد بسیار زیادی فایل های مخرب مشاهده و در طول زمان این فایل ها بر روحیه و روان آنها تأثیر می گذارد. به همین سبب یکی از معضلاتی که آنها را درگیر می کند، خشونت و پرخاشگری است که گاه جامعه، خانواده، دوستان و فضاهای کنترل نشده منجر به آن می شود.»

وی افزود: «خشم دارای چندین بعد است که مهم ترین آنها عبارتند از: جهت خشم، واکنش به خشم، نوع خشم، میزان تحرک خشم و هدف خشم که متأسفانه خشم کلامی و فیزیکی، نوجوانان را درگیر کرده است.»

سبزه علی با اشاره به سخنان زیگموند فروید؛ بنیان گذار علم روانکاوی گفت: «خشونت کلامی، مخرب‌تر از خشونت فیزیکی است. همان طور که فروید می‌گوید: تمدن از آنجا آغاز شد که انسان به جای سنگ، کلمه پرتاب کرد. پس از آن با رواج خشونت کلامی، این موضوع نه تنها بر روی روان خود شخص بلکه بر روی جامعه و فرد مورد هدف تأثیر منفی گذاشته و روح و روان آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.»

وی بیان کرد: «متأسفانه در این دوران، ما اخلاق را پشت درهای تمدن جا گذاشته ایم و گاهی به اشتباه به فرزندانمان آموختیم که چگونه آن حجم از خشونت و بیزاری و نفرت را در ابزار دقیق‌تر ما که کلمات هستند، بگنجانند. آسیب کلمات و خشونت کلامی، بسیار مخرب‌تر از خشونت فیزیکی است و این معضل باید در خانواده و سپس در مدرسه با آموزش کنترل خشم و ارتباط مؤثر درمان شود. از طرفی، خانواده ها باید در رفتار خود محتاط باشند که فرزندان هر لحظه و هر گفتار و رفتار را، در ذهن خود ثبت و سپس همان را تکرار خواهند کرد.»

دبیر کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان در پایان گفت: «در کارگروه ورزش و سلامت مجمع ملی جوانان با ارائه طرح ها، در پی رواج سلامت جسمی، روحی، روانی و اخلاق ورزشی در بین جوانان هستیم. کارگروه قصد دارد با حضور فعال اعضای مجمع ملی جوانان، گامی مفید برداشته و با برنامه ریزی، تغییرات اثر گبخش در حوزه ورزش و جوانان را به ارمغان آورد. امید است که بتوانیم به وظیفه خود در قبال جوانان عمل کنیم و در جهت ارتقای سلامتی و تندرستی جوانان پیشگام باشیم.»

خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار