مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

175 هزار دانش‌آموز استان سمنان حضوری به مدرسه می‌روند

واکسیناسیون ۹۳ درصدی معلمان استان سمنان انجام شده است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با شعار تسهیل فرصت یادگیری باکیفیت در گام دوم انقلاب از روز شنبه سوم مهرماه برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز مدارس کم‌جمعیت استان سمنان آغاز می‌شود، گفت دانش آموزان در ۲۰۳ مدرسه استانِ دارای کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، در مناطق عشایری و روستایی مانند فولادمحله، برخی مناطق کالپوش، بیارجمند چاشم و معلمان به صورت حضوری به مدرسه می‌روند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
175 هزار دانش‌آموز استان سمنان حضوری به مدرسه می‌روند

محمد دستورانی در نشست خبری با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، در خصوص ضرورت بازگشایی مدارس اذعان کرد: تبعات سو آموزش مجازی، موجبِ عزم و اراده ستاد کرونا و وزارت اموزش و پرروش بر بازگشایی حضوری در سال تحصیلی جدید باشد.

وی، شیوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را اقتضایی و تدریجی دانست و افزود: در این شیوه، در گام نخست ابتدا مدارس مناطق کم جمعیت که تراکم دانش آموزی آن ها زیر 15 نفر است؛ شامل مدارس عشایری و روستایی و غیردولتی، همراه با آغاز سال تحصیلی بازگشایی شده و سپس مدارس پرجمعیت به صورت گروه بندی و نیمه حضوری، از نیمه آبان ماه بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اراده وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا بر بازگشایی اقتضایی مدارس با سه روش حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است، ابراز کرد: سال گذشته نیز تصمیم بر همین منوال بود اما به دلیل بی‌اعتمادی خانواده‌ها نسبت به حفظ سلامت فرزندشان این هدف عملی نشد.

دستورانی در ادامه با عنوان این مطلب که دانش آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی که درگاه ورود به دنیای تعلیم و تربیت است، یک روز در هفته را جهت آشنایی با معلم، هم‌کلاسی‌ها و فضای آموزشی، به صورت حضوری مدرسه خواهند رفت، اظهار کرد: برای مقاطع نهم به دلیل قرارگرفتن در آستانه انتخاب رشته و تعیین سرنوشت و پایه دوازدهم به دلیل در پیش‌داشتن کنکور نیز کار ویژه ای صورت گرفته است. دانش آموزان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای نیز با توجه به اینکه کمتر از ۱۵ نفر هستند و فضای کارگاهی آن‌ها نیز از مساحت خوبی برخوردار است، حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نگرانی خانواده‌ها برحق بود، افزود: امسال با گسترش و سرعت واکسیناسیون و کسب تجارب بیشتر، نگرانی چندانی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و خستگی خانواده‌ها از شرایط فعلی نیز رغبت آنان برای بازگشایی مدارس را افزایش داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بابیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد و بودجه لازم برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مدیران مدرسه داده‌شده است، خاطرنشان کرد: آزادی عمل کاملاً برای مدارس وجود دارد تا بسته به شرایط این بازگشایی را انجام دهند؛ بنابراین اعتمادسازی والدین، دانش آموزان و معلمان در دستور کار است.

دستورانی با اطمینان خاطر به خانواده های دانش آموزان از الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تصریح کرد: بیش از 3 میلیارد تومان سرانه جهت تجهیز بهداشتی به حساب مدارس واریز شده و تمام مجموعه های آموزشی ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند.

واکسیناسیون 93 درصدی معلمان استان سمنان

وی بابیان اینکه ۹۳ درصد معلمان دوز اول و ۸۸ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ابراز کرد: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ معلم واکسن هنوز نزده و ۱۰ هزار و ۱۱۷ معلم واکسن مربوط را دریافت کردند. همچنین برای واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال اقدامات لازم انجام گرفته و تا ۲ هفته آینده، واکسیناسیون این افراد با واکسن سینوفارم آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به شایعات به وجود آمده در مورد خطر این واکسن برای دانش‌آموزان گفت: وزیر بهداشت و کارشناسان پزشکی این واکسن را تایید کردند و خانواده‌ها نگرانی در این زمینه نداشته باشند. البته دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال نیاز به دریافت واکسن ندارند.

دستورانی در پایان از ارتقاء شبکه شاد و ایجاد قابلیت های جدید برای سال تحصیلی جدید در آن خبر داد و افزود: در این شبکه امن که به هیچ عنوان امکان حک شدن در آن وجود ندارد، قابلیت ارتباط صوتی و آزمون سازی ایجاد شده است. البته اینترنت استفاده از شبکه شاد رایگان است و اگر غیر از این بود، افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند.

زنگ «مهر و مقاومت»، «ایثار و شهادت» و «نماز» به صورت همزمان در مدرسه دوره اول متوسطه دخترانه شاهد سمنان با حضور استاندار سمنان و جمعی از مقامات استانی، شنبه سوم مهر ۱۴۰۰، طنین انداز می‌شود.

استان سمنان ١٢۶ هزار دانش آموز در یکهزار و ١٠٠ مدرسه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار