معاون متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان:

نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن ارزش‌ها و باورها در جامعه

گلستان(پانا)- نشست صمیمانه تقدیر و تجلیل از خبرنگاران برگزیده و فعال استان گلستان با حضور معاون متوسطه اول آموزش و پرورش استان گلستان،معاون پرورشی، فرهنگی و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن ارزش‌ها و باورها در جامعه

محمد پیری، معاون متوسطه اول استان بیان کرد: با توجه به زیست بوم جدید و در شرایط کرونایی و در سال گذشته آموزش در فضای مجازی را داشتیم که امسال سیاست آموزش و پرورش به صورت آرام و تدریجی با حفظ بهبود کیفیت آموزش همراه است که با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است. امسال مرحله اول بازگشایی در مدارس روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر دانش آموز و هنرستان ها که دروس عملی و کارگاهی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در ادامه در تلاش هستیم تا بتوانیم در چند هفته آینده مدارش شهری را به صورت گروه بندی بازگشایی کنیم.

وی در ادامه افزود: در نهادینه کردن ارزش ها و باورها در جامعه، رسانه ها با تولید خبر نقش اساسی دارند، چرا که در جامعه امروز ما همه افراد همواره در حال بررسی رسانه های مختلف هستند. کشف مشکلات جامعه توسط خبرنگار بسیار امری مهم و حائز اهمیت است که می‌تواند این اخبار را به گوش مسئولین جامعه برساند. رسانه ها در دنیای امروز نقش مهمی در گسترش فرهنگ هم دارند، زیرا تمام ابعاد جامعه امروزه به رسانه ها وابسته اند و یک خبرنگار توانمند می‌تواند با استفاده از ذهن خلاق خود مسائل اجتماعی بسیاری رابه چالش بکشد.

محمد پیری در پایان گفت: هر ابزاری که مفید است، ضررهایی هم دارد و رسانه از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که رسانه می‌تواند به گسترش یک فرهنگ کمک کند،به کمک مردم بیاید و بسیاری از امور را برای انسانها آسان کند، می‌تواند به سادگی آسیب را هم انتقال دهد. خبرنگاران ما باید در این عرصه صداقت رسانه ای داشته باشند تا اخبار به صورت واقعی بدون پیش داوری در اختیار جامعه قرار گیرد. این صداقت رسانه در رسانه های گرم و سرد به مسئله تبدیل شده است که بسیار مهم و اساسی است که امروزه خدشه دار هم شده است. دومین نکته تنوع و آشفتگی خبری است که ممکن است در یک فضای خبری چندین نوع اخبار متضاد پخش شود و مخاطب را گمراه کند، بنابراین در این فضا یک خبرنگار متعهد می‌تواند با انتقال اخبار درست هم جایگاه خودش را تقویت کند هم کمکی به جامعه خود کند. زیرا در جامعه امروز، ما درگیر بحران کرونا و همواره در حال مشاهده اخبار غیر موثق در فضای مجازی و رسانه هستیم که خبرنگاران می‌توانند با انتشار اخبار خوب و موثق و کارآمد، روحیه را به جامعه تزریق کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار