امانی تهرانی:

ویروس کرونا افق جدیدی پیش روی آموزش و پرورش قرار داد

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست مجازی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کرمان گفت ویروس کرونا افق جدیدی پیش روی آموزش و پرورش قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ویروس کرونا افق جدیدی پیش روی آموزش و پرورش قرار داد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمود امانی گفت: تابستان امسال آموزش و پرورش امتحان بزرگی داد، عمده دستگاه های اجرایی کشور می دانستند با توجه به تغییراتی که در مدیریت کلان کشور رخ داد تقریبا همه دستگاه ها به توجه به احتمال تغییر مدیریت ها قدری متوقف شدند، اما آموزش و پرورش نه تنها متوقف نشد بلکه با جدیت بیشتری به فعالیت های خود پرداخت.

وی افزود: قدردان زحمات شما هستم و از خداوند می خواهم که تلاش صادقه شما ذخیره آخرتتان باشد، هیچ کدام از ما آغاز سال تحصیلی این گونه ای اصلا به مخلیه مان هم خطور نمی کرد، آموزش و پرورش به جای این که منفعل باشد ایستادگی کرد و در عرصه فناوری کاری کرد که هیچ کس نتوانست انجام دهد و به سرعت شبکه شاد راه اندازی شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: 18 وزیر و معاون رئیس جمهور از شبکه شاد دیدن کردند، بعضی ها ناآگاهانه و نامنصفانه آموزش و پرورش را نقد می کنند، قرآن می فرماید: "بر سر مال مردم نزنید، کار دیگران را کوچک نگیرید" کار معلمان بسیار بزرگ بود، اطلس یادگیری تدوین شد، تعداد گوشی که در کشور تهیه و توزیع شد حیرت آور بود، بودجه وزارت هم صرف نشد و 212 هزار تبلت برای دانش آموزان محروم جمع آوری شد.

امانی گفت: مورد بعدی خودباوری است آموزش و پرورش در بحران کرونا خود را باور کرد، سوم این است که دست بالای دست بسیار است، کارهای زیادی می توان انجام داد و به قول بزرگی، مدارس را بازگشایی خواهیم کرد اما بازگشت به گذشته نداریم، آنچه امروز به میدان آورده ایم به مدد ما آمده است و قرار نیست بعد از کرونا کنارشان بگذاریم، معلم حجم زیادی از یادگیری را به شیوه معکوس و با استفاده از رسانه ها بیرون از کلاس می تواند ببرد و وقت کلاس را صرف بحث، گفت و گو، ارائه و مساله یابی کند، بیماری کرونا افق جدیدی پیش روی آموزش و پرورش قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: امروز از آنچه اتفاق افتاده است باید به گشایش هایی برای نحوه اداره نظام آموزشی برسیم، امروز باید شجاعت این را داشته باشیم که مساله هایمان را حل کنیم، کیفیت و عدالت آموزشی باید رشد کند باید از این لایه عبور کنیم، برای این که کاری خوب انجام شود نباید فقط به دنبال آدم خوب بگردیم بلکه باید رویه ها و سیستم های خوب را ایجاد کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار