کرونا همچنان در میان ماست

اردبیل (پانا) - کرونا در شبانه‌روز گذشته جان ۵ نفر دیگر را در استان اردبیل گرفت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کرونا همچنان در میان ماست

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،آخرین رنگ بندی کرونایی اغلب شهر‌های استان را نارنجی عنوان و اظهار کرد: وضعیت بیماری هم اکنون در یک وضعیت تعادل رو به کاهش قرار دارد که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های جدید و فوتی‌هایی کرونایی نیز حاکی از این موضوع است.
وی به بستری ۴۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون ۳۳۸ بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تحت کنترل و درمان هستند که تعداد بیماران بستری نسبت به هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فوت ۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا خبر داد و عنوان کرد: تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا با احتساب فوتی‌های شبانه روز گذشته در استان به دو هزار و ۴۴۹ نفر رسید.
حبیب زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۶ بیمار با کسب بهبودی کافی و تأیید سلامت نسبی آن‌ها از سوی کادر و تیم پزشکی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.
به گفته وی هم اکنون ۸۰ بیمار در بخش ICU بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های ویژه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
حبیب زاده از تداوم روند واکسیناسیون کرونا در استان نیز خبر داد و گفت: تا به امروز تعداد ۷۴۲ هزار و ۳۱۲ دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در سنین مشخص تزریق شده است و روند واکسیناسیون همچنان در استان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار