مشاور وزیر و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی خبر داد

تحقق بیش از ۸۰ درصد از اهداف تربیتی بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی

رویکرد سازمان دانش‌آموزی در ۳ حوزه تشکیلات پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در سال تحصیلی جدید تشریح شد/بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی یکی از موفق‌ترین بسته‌ها در بین ۲۵ بسته تحولی بوده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از فعالیت‌های این سازمان در ۳ حوزه در سال تحصیلی جدید گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تحقق بیش از ۸۰ درصد از اهداف تربیتی بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی

اسماعیل بحری‌زاده در نشست مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای گرانقدر اظهار کرد: امیدواریم آغاز سال تحصیلی با حضور دکتر کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خوبی برگزار شود. دکتر کاظمی در طول این مدت سرپرستی خود با درایت و پشتکار توانستند آرامش کم نظیری را در زمان بازگشایی مدارس ایجاد کنند.

بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی یکی از موفق ترین بسته‌ها در بین ۲۷ بسته تحولی ارزیابی شده است

وی افزود: خروجی یک خرد جمعی در قالب نسخه بازمهندسی جدید به استان‌ها ابلاغ شده است که امیدوارم با همت و تلاش شما عزیزان این نسخه به خوبی پیاده سازی شود.

بحری‌زاده درباره نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان عنوان کرد: بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی یکی از موفق ترین بسته‌ها در بین ۲۵ بسته تحولی ارزیابی شده و شورای راهبری برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش این بسته را جز موفق ترین بسته‌ها ارزیابی و ضرورت استمرار اجرای ان را در سال تحصیلی آینده اذعان کردند.

ویژگی بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: از ویژگی‌های بسته تحولی در سال تحصیلی جدید این است که این بسته در ۳ حوزه تشکیلات پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا طراحی شده بود که با موفقیت صد در صد بسته تحولی به اجرا رسید.

وی اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های کمی و کیفی در مجموع در بین تمام فعالیت‌های سال تحصیلی گذشته، به طور میانگین در تمام اهداف تربیتی پیش بینی شده بالای ۸۰ درصد اجرا و موفقیت داشته ایم.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: رویکرد ما در سال تحصیلی جدید در حوزه مجلس دانش‌آموزی صرفا کیفی خواهد بود برای هزار و ۱۱۱ مجلس که ایجاد شدند با همان کمیت به کیفی سازی آنان می‌پردازیم.

آموزش ۶۰ هزار خبرنگاردانش‌آموز پانا تا پایان سال ۱۴۰۰

بحری‌زاده اشاره کرد: در حوزه خبرگزاری پانا توسعه کمی و کیفی داریم؛ پیش بینی ما آموزش ۶ هزار خبرنگار تا ۱۵ شهریورماه و تا پایان سال ۱۴۰۰ آموزش ۶۰ هزار خبرنگار بود که امیدواریم تا پایان سال تحصیلی تعداد دانش‌آموز خبرنگار ما از ۶ هزار به ۶۰ هزار نفر برسد در حوزه کیفی سازی برای خبرنگاران فعالیت‌های جشنواره ای و برگزاری دوره دوم آموزش را نیز خواهیم داشت.

وی در حوزه تشکیلات پیشتازان توضیح داد نسخه تحولی این حوزه در تمامی حوزه‌ها دچار تغییرات اساسی با هدف همسوسازی فعالیت‌ها شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان نکاتی را به استان‌ها اشاره کرد و گفت: در پیاده سازی و اجرای این نسخه تحولی نکاتی باید رعایت شود، در بحث جذب و سازماندهی و فعال کردن کمیته‌های فنی نیز باید موضوعاتی مدنظر باشد.

بحری‌زاده همچنین در ادامه از برگزاری دوره‌هایی ویژه مربیان خبر داد که در سال تحصیلی جدید اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است در این نشست برخی از مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها که به طور ویدئوکنفرانسی با این نشست ارتباط برقرار کردند، به بیان نکات خود پرداختند.

در این نشست از سرود جدید پیشتازان سازمان دانش‌آموزی و شال گردن جدید این سازمان نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار