مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

حدود ۹۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس البرز ثبت نام کردند

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد تاکنون مشخصات ۹۳.۷ درصد دانش‌آموزان در سامانه سیدا مدارس دولتی و غیردولتی این استان ثبت شده و همچنان این روند ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۹۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس البرز ثبت نام کردند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز ، سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵۴ هزار و ۹۴۶ دانش آموز در مدارس البرز ساماندهی شده اند، اظهارکرد: از این تعداد ۴۷ هزار و ۵۶۸ نفر را دانش آموزان پایه اول تشکیل می دهد که میزان رشد آن نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد است.

وی بیان کرد: برای دانش آموزان البرز در سال تحصیلی جدید ۱۳ هزار و ۱۲۲ کلاس درس در یک هزار و ۳۴۵ کد مدرسه دولتی و یک هزار و ۶۷۳ مدرسه غیر دولتی سازماندهی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رشد جمعیتی دانش آموزان البرز بین ۳ تا ۳.۵ درصد پیش بینی می شود که مهمترین دلیل آن را می توان در مهاجرت پذیری استان جستجو کرد.

قاسمی یادآور شد: تمایل ثبت نام در مدارس غیردولتی استان به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز کمتر شده است.

وی از " کارنامه ماندگار، مهر یادگار" به عنوان شعار پروژه مهر ۱۴۰۰ البرز یادآور شد: برای اجرای این پروژه مهم کارگروه های تعمیر و تجهیز، بهداشت و سلامت، ساماندهی، ارزیابی و نظارت، سوادآموزی، استثنایی، توجیه و تبلیغ و تائید صلاحیت و آموزش مجازی تشکیل شد تا زیرساخت های مناسب تعلیم و تربیت برای سال تحصیلی جدید در استان مهیا شود.

قاسمی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس تمهیدات لازم در مدارس البرز پیش بینی شده است،اضافه کرد: آموزش مدارس در مهرماه سال تحصیلی جدید در همه پایه های تحصیلی مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان البرز هر دو دز واکسن را دریافت کردند و واکسیناسیون بقیه فرهنگیان نیز تا پایان شهریورماه تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای کاهش دغدغه والدین در سال تحصیلی جدید اقدامات مختلفی در مدارس البرز همانند شاداب سازی و تعمیرات سرویس های بهداشتی، تهیه مواد ضد عفونی، ماسک و تمیزکننده با اختصاص اعتبارات استانی و کمک های خیرین و انجمن اولیا و مربیان مدارس استان انجام شده است.

قاسمی تهیه و ارسال مطالب مختلف در قالب برشور ویژه دانش آموزان و اولیای آنان با اهداف تعیین شده ، جلسات مستمر در شاد برای اولیای دانش آموزان در تابستان ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص کاهش دغدغه های والدین برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ذکر کرد.

وی عنوان کرد: تاکنون ثبت سفارش کتاب درسی ۹۵ درصد از دانش آموزان در مدارس البرز انجام شده است و ۲۴ هزار دانش آموز استان نیز تمایل به ثبت سفارش کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید به دلیل استفاده از کتاب های درسی سال قبل را نداشته اند.

قاسمی گفت: همه کتاب های سفارش شده دانش آموزان در انبار استان آماده و در حال توزیع است و همچنین ۹۰ درصد کتاب های دوره ابتدایی به مدارس البرز ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: همه مدارس استان البرز از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برخوردار هستند.

قاسمی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و به منظور جلوگیری از هرگونه انتشار بیماری، دقیق ترین اقدامات برای اجرای مطلوب پروتکل ها در مدارس این استان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار