معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

انتقال مهدهای کودک ازبهزیستی به آموزش و پرورش تدریجی انجام شود

بوشهر(پانا)_  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت روند انتقال مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش باید به صورت تدریجی انجام شود تا همه شرایط به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقال مهدهای کودک ازبهزیستی  به آموزش و پرورش تدریجی انجام شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، محمود قاسمی در نشست کارگروه استانی انتقال مهدهای کودک به آموزش و پرورش اظهار کرد : روند انتقال مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش باید به صورت تدریجی انجام شود تا همه شرایط به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش پیش از این نیز آموزش دوره غیر رسمی آمادگی 1 و آمادگی 2 را برای کودکان 4 سال تمام و 5 سال تمام بر عهده داشته است و نظارت از روند تحصیلی و آموزشی مراکز پیش دبستانی به صورت مستمر انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه کودکان باید دوره های آموزشی را به صورت متمرکز از یک مرجع دریافت کنند گفت: با توجه به اسناد بالا دستی تعیین شده، هیچ نهادی جز آموزش و پرورش حق تعلیم و تربیت کودکان را نخواهد داشت و آموزش های موازی برای کوکان توسط نهادهای دیگر ملغی می شود.

قاسمی از همراهی بهزیستی در پیشروی انتقال مهدهای کودک بین این دو نهاد قدردانی کرد و افزود: آموزش و پرورش از تجربه های گرانبهای بهزیستی در روند تعلیم و تربیت کودکان زیر 4 سال استفاده خواهد کرد.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه صدور مجوز مراکز مهد کودک و همچنین محتوای ارزشمند برای کودکان باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: مراکزی که تاکنون در تعلیم و تربیت کودکان زیر 4 سال فعالیت داشته اند پس از نظارت های آموزش و پرورش و کسب مجوزهای لازم می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

حسین زارعی با اشاره به آمار اعلامی و اخذ شده توسط بهزیستی گفت: در سال 1399 بیش از 80 مهد کودک در استان فعال بود است که کار آموزش یک هزار و 346 کودک را بر عهده داشته اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد کودک پذیرش شده در مهدهای کودک استان، ۹۰۵کودک به صورت غیر حضوری و 441 کودک به صورت حضوری مورد آموزش قرار گرفتند.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر، شرایط کرونایی را بر تعطیلی مهدهای کودک استان موثر دانست و گفت: در سال گذشته 135 مرکز مهد کودک به صورت موقت غیرفعال بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار