کاظمی: عدالت‌طلبی و ستم‌ستیزی انقلاب اسلامی در برابر طاغوت زمان، فتح مبینی است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش با ارسال پیامی فرا رسیدن «هفته دفاع مقدس»، را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: عدالت‌طلبی و ستم‌ستیزی انقلاب اسلامی در برابر طاغوت زمان، فتح مبینی است

متن پیام علیرضا کاظمی ؛ به شرح زیر است :

«بسم ربِّ الشهداءِ و الصِّدیقین»

درگاهشمار تاریخ بلند ایران، هرگاه ددمنشان روزگار، با نیتی پلید، به ایمان ایرانیان تعدّی کردند، ایرانیان با اتّکال به خداوند، مجاهدانه به رزم با آنان ‌پرداختند.

و آنگاه که تشعشع خورشید حیاتبخش اسلام به سرزمین عزیزمان تابید، ایرانیان در غایت اشتیاق با جان و دل پذیرا شدند و مؤمنانه آداب نجات‌بخش اسلام را به جای ‌آوردند و اینگونه فرمان «اشدّاءُ علی الکفّار و رُحماءُ بینهم» در نهادشان، نهادینه و مروّت و مدارا، در تار و پود وجودشان تنیده شد.

در عصر حاضر نیز، آزادیخواهی، عدالت‌طلبی و ستم ستیزی انقلاب اسلامی ایران در برابر طاغوت زمان، فتح مبینی بود که رخدادش، روزنه‌ای از امید در دل ایرانیان و آزادیخواهان جهان گشود.

و چندی پس از این ظفر نیز، «دفاع مقدس» غرور و قیام را در قلوب ساکنان ایران و صاحبان ایمان و نیز همه‌ی مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرد.

و امروز، در حالی برای نکوداشت «چهل و یکمین سالگشت دفاع مقدس» به‌عنوان فصل پایداری و پایمردی جمهوری اسلامی ایران، آماده می‌شویم که آن روحیه‌ی دادخواهانه و رویکرد طاغوت ستیزانه در نسل امروز تجلّی یافته است تا اینگونه تحت پرچم رفیع «مدافعان حرم»، در حال دفاع از حریم الهی باشند.

اینجانب به عنوان خادم کوچک ملّت بزرگ ایران در نهاد سترگ تعلیم و تربیت، به موازات گرامیداشت «هفته‌ی دفاع مقدس» و نکوداشت نام و مرام شهدای گرانقدر و تعظیم در برابر جانفشانی جانبازان و آزادگان عزیز آن دوران دشمن‌شکن و نیز تکریم خانواده‌های معظّم آنان، از همگان، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، حوزویان، فرهیختگان، هنرمندان و سایر صاحبان اندیشه که دل در گرو آزادی و آبادی ایران اسلامی دارند، تقاضا دارم که با بهره‌مندی از بستر فرهنگ، هنر و رسانه، از ظرفیت سازنده‌ی «دفاع مقدس»، نه به عنوان یک «جنگ»، بلکه به مثابه یک «فرهنگ» که در طول زمان و عرض زمین گسترش دارد، باورهای بالنده‌ی فرهنگ مقاومت را فزون‌تر از دیروز، به نسل نوخاسته و برخاسته‌ از انقلاب اسلامی تقدیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار