بررسی منع تردد شبانه در قرارگاه مقابله با کرونا

تهران ( پانا) - وزیر کشور می‌گوید طرح منع تردد شبانه و نتایج آن در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بررسی می‌شود، اما برداشته شدن باید در پی کاهش فوتی‌ها و کنترل موثر بیماری در کشور باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی منع تردد شبانه در قرارگاه مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در بیست و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که امروز با حضور نمایندگان همه دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه خوشبختانه روند بیماری در کشور در مسیر کاهشی قرار گرفته است، گفت: با تسریع در روند واکسیناسیون سراسری در کشور امید داریم این بیماری هر چه سریعتر در کشور مهار شود.

وحیدی با بیان اینکه در نشست امروز چندین دستور کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: دستور کار اول نشست تقویت هر چه بیشتر طرح شهید سلیمانی در مراحل مختلف شناسایی بیمار جدید، قرنطینه، مراقبت، حمایت و شتاب بخشی بیشتر در امر واکسیناسیون بود که قرار شد اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه میزان تست های کرونا برای شناسایی هرچه سریعتر بیماران، گسترش می یابد، گفت: در خصوص قرنطینه مبتلایان هم تاکید شد، استفاده از روش های هوشمند، برای اعمال قرنطینه به طور جدی، پیگیری شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه باید در مساله حمایت های شخصی و صنفی از افراد و اصناف آسیب دیده در نتیجه شیوع بیماری بررسی های دقیق تر به عمل می آید، گفت: اگر واقعا حمایت های جدیدی لازم باشد، برنامه ریزی برای انجام این حمایت ها به نحو مناسب، دنبال می شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تاکید بر سرعت بخشی به امر واکسیناسیون با توجه به آمادگی بالای وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد که با توجه به تمهیدات و زمینه سازی های مناسب صورت گرفته در کشور در حوزه واکسیناسیون نسبت به حضور در پایگاه های واکسیناسیون جهت واکسینه شدن اهتمام داشته باشند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: ان شاءا... با همکاری مردم روند واکسیناسیون در کشور با سرعت بیشتر و در زمان کمتر انجام می شود.

موضوع تامین معوقات کادر درمانی از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی در گفت و گو با خبرنگاران بود و در این خصوص گفت: طبق گزارش ارائه شده در جلسه قرارگاه، بخشی از معوقات کادر درمان پرداخت شده و ادامه پرداخت ها به صورت مرحله ای انجام می شود.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به امکان برداشته شدن برخی از محدودیت ها به خصوص در حوزه فعالیت کسب و کار و مشاغل اشاره کرد و گفت: ان شاءا... پس از تزریق کامل دو دوز واکسن کرونا محدودیت ها برداشته می شود.

وزیر کشور در ادامه گفت: با توجه خطر ورود سویه های جدید بیماری، در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور چه از طریق هوایی و چه زمینی تاکید جدی شد و در این خصوص مقرر شد؛ سخت گیری ها و کنترل های لازم از جمله اخذ تست پی سی آر منفی اعمال شود.

وحیدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص امکان برداشته شدن طرح منع تردد شبانه هم گفت: طرح منع تردد شبانه و نتایج آن در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بررسی می شود، اما برداشته شدن باید در پی کاهش فوتی ها و کنترل موثر بیماری در کشور باشد.

وی در این خصوص گفت: با وجود کاهش آمار فوتی های کرونا، هنوز به سطح مناسب در این عرصه نرسیدیم و برای همین طرح منع تردد شبانه تا رسیدن به نقطه مطلوب در مهار بیماری ادامه خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تاکید بر این موضوع که باید مراقب اوج گیری دوباره این بیماری باشیم؛ گفت: بایستی مراقبت کنیم تا خدای نکرده وارد پیک ششم بیماری نشویم لذا همه دستورالعمل های بهداشتی ناظر بر جلوگیری از افزایش دوباره میزان شیوع بیماری دنبال می شود.

وحیدی در خصوص روند تزریق واکسن در کشور هم گفت: خوشبختانه اکنون هیچ مشکلی در تامین واکسن در کشور وجود ندارد و واکسن به تعداد نیاز موجود است و از امروز با برداشته شدن محدودیت سنی همه افراد بالای ۱۷ سال می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسینه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار