نگاهی به دیدارهای روز آخر از مرحله گروهی هندبال قهرمانی زنان آسیا

امروز را به خاطر بسپار؛ دختران هندبالیست ایران تاریخ‌ساز می‌شوند

تهران (پانا) - در آخرین روز از مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا 5 بازی برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی از ساعت 16:30 تیم ملی ایران به مصاف سوریه خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
امروز را به خاطر بسپار؛ دختران هندبالیست ایران تاریخ‌ساز می‌شوند

پرونده مرحله گروهی رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا به میزبانی اردن امروز با برگزاری 5 دیدار در 2 گروه بسته خواهد شد تا تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی و همچنین سهمیه‌های آسیا در هندبال قهرمانی زنان جهان 2021 مشخص شود، روزی که می‌تواند برای ورزش ایرانی خاص و رویایی بوده و یکی از بزرگترین اتفاق‌های تاریخ ورزش ایران را به ثبت برساند.

براساس سیستم برگزاری رقابت‌ها، تیم‎‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی می‌رسند و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست خواهند آورد. در نیمه نهایی تیم اول گروه یک با تیم دوم گروه دو بازی می‌کند و تیم دوم گروه یک هم روبروی تیم اول گروه دو خواهد ایستاد.

تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها هم به مرحله پلی‌آف کسب عنوان پنجم تا هشتم می‌روند که تقابل ضربدری آنها باعث خواهد شد تا دو تیم با برد مقابل حریف‌های خود در دیدار کسب عنوان پنجم دو سهمیه باقی مانده آسیا در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورند.

گروه A

دیدارهای روز آخر از مرحله گروهی در گروه A آغاز خواهد شد و ابتدا از ساعت 12:30 هنگ کنگ با ازبکستان روبرو می‌شود. عدم راهیابی هر دو تیم با 2 امتیازی که از 3 بازی ابتدایی بدست آورده‌اند، به مرحله نیمه نهایی قطعی شده اما با توجه به اینکه امید کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان برای هر دو تیم زنده است، رسیدن به رده سوم جدول می‌تواند قرعه آسان‌تری برای آنها رقم بزند.

و سپس در دوئل صدرنشینی این گروه از ساعت 14:30 تیم‌های 6 امتیازی کره جنوبی و قزاقستان که صعودشان به مرحله نیمه نهایی قطعی شده و هر دو تیم که سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورده‌اند، به مصاف هم می‌روند.

البته نباید فراموش کرد که از مجموع امتیازهایی که به تیم‌ها رسیده، 2 امتیاز آن باد آورده بوده است. پیش از آغاز رقابت‌ها سنگاپور از حضور در مسابقات انصراف داد تا تمام بازی‌های این تیم مقابل 4 تیم دیگر گروه با شکست 20 بر صفر محسوب شود. نکته دیگر درباره بازی‌های این گروه این است که در تقابل‌های روبرو این تیم‌ها، هنگ کنگ و قزاقستان تاکنون برده نداشته‌اند.

گروه B

اما در گروه B که برای ایرانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، بر خلاف گروه یک کار کمی پیچیده است و هنوز چیزی قطعی نیست و چهار تیم ژاپن، ایران، اردن و سوریه فعلا شانس صعود به نیمه نهایی و کسب سهمیه حضور در قهرمانی جهان را دارند و تنها حذف تیم‌های کویت و فلسطین قطعی شده است.

در این گروه از ساعت 16:30 تیم ملی هندبال زنان ایران به امید تاریخ‌سازی و ثبت روزی تاریخی در ورزش ایران برای اولین بار در تاریخ روبروی تیم ملی هندبال زنان سوریه صف‌آرایی خواهد کرد. دختران ایران که یکشنبه با پیروزی شیرین مقابل تیم ملی اردن میزبان رقابت‌ها 6 امتیازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند؛ برای قطعی کردن صعود به نیمه نهایی باید امروز برای تیم ملی سوریه را شکست دهند تا برای اولین بار در تاریخ به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافته و همچنین اولین تجربه کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورند.

هر چند قدرت پایین‌تر تیم ملی سوریه مقابل ایران مشخص است اما نکته مهمی که کمی نگرانی را برای هندبال دوستان ایران فراهم کرده، شیوع کرونا در اردوی تیم ملی است. پیش از بازی مقابل اردن تست کرونا دو عضو کادر فنی تیم ملی ایران مثبت شد و حالا این نگرانی وجود دارد که جواب تست کرونا پیش از بازی امروز چه خواهد بود و آیا تیم ملی می‌تواند با تمام بازیکنان به مصاف حریف ناشناس خود برود.

اردن میزبان رقابت‌ها هم در آخرین تلاش خود برای رسیدن به نیمه نهایی از ساعت 18:30 برای اولین بار در تاریخ تیم ملی ژاپن نایب قهرمان دوره قبل را پیش‌رو خواهد داشت، در این بازی اردنی‌ها با برد به نیمه نهایی خواهند رسید و ژاپن که تنها تیم 8 امتیازی این گروه است تنها به یک تساوی نیاز دارند تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود.

و در آخرین بازی مرحله گروهی هم از ساعت 20:30 تیم‌های بدون امتیاز کویت و فلسطین در دیداری تشریفاتی اولین تقابل رسمی خود را انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار