روح الله مومنی:

ضرورت اقناع سازی افکار عمومی، اطمینان بخشی و شفاف‌سازی برای همراهی اولیا در واکسیناسیون دانش‌آموزان

قزوین (پانا)- رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان ضمن قدردانی از همکاری‌ها و همراهی مجموعه شورای اطلاع‌رسانی استان طی یک سال گذشته، اظهار کرد نقش شورای اطلاع‌رسانی استان و روابط عمومی دستگاه‌های مختلف در شفاف سازی افکار عمومی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان و آموزش حضوری بسیار تعیین‌کننده است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اقناع سازی افکار عمومی، اطمینان بخشی و شفاف‌سازی برای همراهی اولیا در واکسیناسیون دانش‌آموزان

روح الله مومنی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان با اشاره به ضرورت همراهی شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: رویکرد دستوری هیچ تأثیری در همراه کردن مردم و اولیا ندارد، باید با افزایش فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی‌بخشی مشارکت مردم را در مدیریت و ترغیب در دریافت واکسیناسیون دانش آموزان جلب کنیم.

وی در بیان اهمیت بازگشایی مدارس، به آسیب های آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: از مهمترین دغدغه‌های اولیا و خانواده ها در این روزها موضوع چگونگی واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس است، خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندانشان هستند و برای آموزش و پرورش اولویت اول سلامتی معلمان و دانش آموزان و سپس آموزش، یاددهی و فرآیند یادگیری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان به محض اعلام دستورالعمل و شیوه نامه نیاز مبرم به اقناع افکار عمومی و اطمینان بخشی و شفاف‌سازی اولیا را داریم.

مومنی تصریح کرد: ضرورت دارد اقدامات انجام شده در قالب پیوست رسانه ای با همکاری شورای اطلاع‌رسانی استان ضمن استفاده از ظرفیت موجود در روابط عمومی سازمان های استان، از طریق تولید انیمیشن، طراحی پوستر، اینفوگرافیک و ساخت موشن گرافیک در زمینه ایمنی ، بهداشت و واکسیناسیون دانش آموزان به گونه ای موثر اطلاع رسانی شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خواستار شد: هر کدام از اعضای شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان های استان، از طریق پورتال اطلاع رسانی، فضای مجازی و ظرفیت های موجود که در اختیار دارند یاریگر آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی واکسیناسیون دانش آموزان، آموزش حضوری و موضوعات پیرامون آموزش و پرورش در دوران کرونایی باشند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان صدا و سیمای مرکز استان، خبرگزاری ها و همه رسانه‌های نوشتاری استان، گفت: از اردیبهشت ماه و در آستانه بازگشایی مدارس بخشی از زمان برنامه های رادیو و تلویزیونی استان به مقوله بازگشایی مدارس،برگزاری امتحانات نهایی، سنجش سلامت، اجرای طرح سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، واکسیناسیون فرهنگیان و ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی اختصاص یافت.

مومنی تصریح کرد: ارتباط تلفنی با مدیرکل آموزش و پرورش استان در برنامه‌های رادیویی و مصاحبه در بخش خبری سیمای قزوین، برنامه گفتگوی ویژه خبری، برنامه های خانواده محور صبح بخیر قزوین، رنگ زندگی و چهلستون، برگزاری یک نشست خبری- مطبوعاتی با اصحاب رسانه ها با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و برگزاری نشست نمایندگان دانش آموزان با مدیرکل آموزش و پرورش و پاسخگویی به مهمترین سوالات در نگاه دانش آموزان با شروع سال جدید تحصیلی از برنامه‌ نقطه سر خط سیمای قزوین از اقدامات شاخص رسانه‌ای آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: حضور معاونان و مسئولان آموزش و پرورش استان در برنامه‌های خانواده محور صدا و سیمای استان از جمله رنگ زندگی"، چهلستون،" و "صبح بخیر قزوین" از دیگر اقدامات استان در کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار